Obserwuj
Tytuł badania: |
Opinie uczniów o egzaminie gimnazjalnym w 2006 r. |
Instytucja: |
|
Data: |
2006 |
Badacz: |
Anna Rappe |
Abstrakt: |
Celem badania było zebranie opinii uczniów o egzaminie gimnazjalnym w 2006 r. Badanie jest częścią projektu badawczego Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej (OKE) w Krakowie Uczestnicy procesu egzaminacyjnego o egzaminie gimnazjalnym w 2006 roku (było to m.in. badanie ankietowe uczniów szkół gimnazjalnych, którzy zdawali w 2006 r. egzamin po trzeciej klasie gimnazjum). W doborze uczestników zastosowano losowanie warstwowe. Do zebrania materiału wykorzystano kwestionariusz ankiety. W badaniu uczestniczyło 28 losowo wybranych szkół (łącznie: 2029 uczniów). Badacze skupili się na uzyskaniu odpowiedzi na następujące pytania: w jaki sposób uczniowie przygotowywali się do egzaminu gimnazjalnego; jaki rodzaj wsparcia otrzymali uczniowie ze strony nauczycieli oraz rodziców; jakie czynniki miały wpływ na wyniki uzyskiwane na egzaminie gimnazjalnym; jak zdający ocenili trudność zadań (arkuszy) egzaminacyjnych. Wyniki badania potwierdziły, że uczniowie z wysokimi i niskimi rezultatmi oraz jednocześnie z różnym postrzeganiem treści, stopnia trudności, własnego wyniku podobnie widzą egzamin gimnazjalny. Wyniki badania mogą posłużyć dalszym opracowaniom, tworzonym nie tylko w OKE w Krakowie, lecz także przez szkoły i nadzór pedagogiczny. |
Deskryptory TESE: |
egzamin, ewaluacja, test standaryzowany, ocenianie, ewaluacja przez słuchaczy, ocena uczących się |
TESE descriptors: |
examination, evaluation, standardised test, marking, evaluation by students, evaluation of students |
Publikacje: |
- Rappe, A. (2007). Opinie uczniów o egzaminie gimnazjalnym w 2006 roku. W: B. Niemierko i M.K. Szmigel (red.), Uczenie się i egzamin w oczach uczniów (s. 454-466). Kraków: Grupa Tomami.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.