BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Opinie uczniów o egzaminie gimnazjalnym w 2006 r.
Instytucja:
Data: 2006
Badacz: Anna Rappe
Abstrakt:

Celem badania było zebranie opinii uczniów o egzaminie gimnazjalnym w 2006 r. Badanie jest częścią projektu badawczego Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej (OKE) w Krakowie Uczestnicy procesu egzaminacyjnego o egzaminie gimnazjalnym w 2006 roku (było to m.in. badanie ankietowe uczniów szkół gimnazjalnych, którzy zdawali w 2006 r. egzamin po trzeciej klasie gimnazjum). W doborze uczestników zastosowano losowanie warstwowe. Do zebrania materiału wykorzystano kwestionariusz ankiety. W badaniu uczestniczyło 28 losowo wybranych szkół (łącznie: 2029 uczniów). Badacze skupili się na uzyskaniu odpowiedzi na następujące pytania: w jaki sposób uczniowie przygotowywali się do egzaminu gimnazjalnego; jaki rodzaj wsparcia otrzymali uczniowie ze strony nauczycieli oraz rodziców; jakie czynniki miały wpływ na wyniki uzyskiwane na egzaminie gimnazjalnym; jak zdający ocenili trudność zadań (arkuszy) egzaminacyjnych. Wyniki badania potwierdziły, że uczniowie z wysokimi i niskimi rezultatmi oraz jednocześnie z różnym postrzeganiem treści, stopnia trudności, własnego wyniku podobnie widzą egzamin gimnazjalny. Wyniki badania mogą posłużyć dalszym opracowaniom, tworzonym nie tylko w OKE w Krakowie, lecz także przez szkoły i nadzór pedagogiczny. 

Deskryptory TESE: egzamin, ewaluacja, test standaryzowany, ocenianie, ewaluacja przez słuchaczy, ocena uczących się
TESE descriptors: examination, evaluation, standardised test, marking, evaluation by students, evaluation of students
Publikacje:
  • Rappe, A. (2007). Opinie uczniów o egzaminie gimnazjalnym w 2006 roku. W: B. Niemierko i M.K. Szmigel (red.), Uczenie się i egzamin w oczach uczniów (s. 454-466). Kraków: Grupa Tomami.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"