Obserwuj
Tytuł badania: |
Osiągnięcia gimnazjalistów w rozwiązywaniu problemów na przykładzie części matematyczno-przyrodniczej egzaminu |
Instytucja: |
|
Data: |
2007 |
Badacz: |
Karolina Kołodziej, Elżbieta Tyralska-Wojtycza |
Abstrakt: |
Badanie miało na celu analizę wyników egzaminu gimnazjalnego w 2007 r. w województwach podległych OKE w Krakowie, czyli: małopolskim, lubelskim i podkarpackim. Badacze przeanalizowali wyniki części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego w latach 2002-2008, scharakteryzowali poziom umiejętności w czterech obszarach standardów wymagań egzaminacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem czwartego obszaru standardów egzaminacyjnych, czyli umiejętności rozwiązywania problemów. W tym celu przeanalizowano wyniki egzaminów gimnazjalnych uzyskanych przez uczniów w zakresie stosowania zintegrowanej wiedzy i umiejętności rozwiązywania problemów związanych z: rodzajem i formą zadań, poziomem wykonania zadań sprawdzających umiejętności z tego obszaru, rodzajem badanych czynności, treścami przedmiotowymi. Na podstawie wyników badań sporządzono zalecenia dla nauczycieli, dotyczące m.in.: rozwiązywania większej liczby zadań z zakresu uogólniania i wnioskowania, wdrażania uczniów do zapisywania planu rozwiązania zadania złożonego, umożliwienia korzystania z prostych kalkulatorów podczas sprawdzianu.
|
Deskryptory TESE: |
egzamin, ewaluacja, test standaryzowany, nauczanie, nauki ścisłe, reforma programu nauczania, rozwiązywanie problemów, matematyka, biologia, chemia, fizyka, geografia |
TESE descriptors: |
examination, evaluation, standardised test, teaching, natural sciences, curriculum reform, problem solving, mathematics, biology, chemistry, physics, geography |
Publikacje: |
- Kołodziej, K. i Tyralska-Wojtycza, E. (2008). Osiągnięcia gimnazjalistów w rozwiązywaniu problemów na przykładzie części matematyczno-przyrodniczej egzaminu. Pobrane z http://www.oke.krakow.pl/inf/filedata/files/ko%B3odziej.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.