BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Osiągnięcia gimnazjalistów w rozwiązywaniu problemów na przykładzie części matematyczno-przyrodniczej egzaminu
Instytucja:
Data: 2007
Badacz: Karolina Kołodziej, Elżbieta Tyralska-Wojtycza
Abstrakt:

Badanie miało na celu analizę wyników egzaminu gimnazjalnego w 2007 r. w województwach podległych OKE w Krakowie, czyli: małopolskim, lubelskim i podkarpackim. Badacze przeanalizowali wyniki części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego w latach 2002-2008, scharakteryzowali poziom umiejętności w czterech obszarach standardów wymagań egzaminacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem czwartego obszaru standardów egzaminacyjnych, czyli umiejętności rozwiązywania problemów. W tym celu przeanalizowano wyniki egzaminów gimnazjalnych uzyskanych przez uczniów w zakresie stosowania zintegrowanej wiedzy i umiejętności rozwiązywania problemów związanych z: rodzajem i formą zadań, poziomem wykonania zadań sprawdzających umiejętności z tego obszaru, rodzajem badanych czynności, treścami przedmiotowymi. Na podstawie wyników badań sporządzono zalecenia dla nauczycieli, dotyczące m.in.: rozwiązywania większej liczby zadań z zakresu uogólniania i wnioskowania, wdrażania uczniów do zapisywania planu rozwiązania zadania złożonego, umożliwienia korzystania z prostych kalkulatorów podczas sprawdzianu.

 

Deskryptory TESE: egzamin, ewaluacja, test standaryzowany, nauczanie, nauki ścisłe, reforma programu nauczania, rozwiązywanie problemów, matematyka, biologia, chemia, fizyka, geografia
TESE descriptors: examination, evaluation, standardised test, teaching, natural sciences, curriculum reform, problem solving, mathematics, biology, chemistry, physics, geography
Publikacje:
  • Kołodziej, K. i Tyralska-Wojtycza, E. (2008). Osiągnięcia gimnazjalistów w rozwiązywaniu problemów na przykładzie części matematyczno-przyrodniczej egzaminu. Pobrane z http://www.oke.krakow.pl/inf/filedata/files/ko%B3odziej.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"