BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Osiągnięcia edukacyjne uczniów z klasy freinetowskiej w opinii nauczycieli
Data: [1999]
Badacz: Marzena Kędra
Abstrakt:

Przedmiotem badania był poziom opanowania kluczowych kompetencji przez dzieci z klasy freinetowskiej w opinii nauczycieli. Badaniem objęto 22 na 32 uczniów klasy Va Szkoły Podstawowej nr 3 w Prudniku (w tym siedem dziewczynek), którzy realizowali założenia programu autorskiego, inspirowanego pedagogiką C. Freineta. W badaniu wykorzystano ankietę skierowaną do nauczyciela, składającą się z siedmiu części, z których każda obejmowała jedną kompetencję (uczenie się, myślenie, poszukiwanie, doskonalenie się, komunikowanie się, współpracę, działanie) oraz pięć umiejętności. Analiza wyników badania ujawniła, że 58% uczniów rozwinęło wszystkie uwzględnione w ankiecie kompetencje. Najwięcej punktów uczniowie zdobyli ogółem w zakresie kompetencji uczenia się (219 na 330 możliwych), następnie poszukiwania (218), działania (209), myślenia (204), doskonalenia się (193) oraz współpracy i komunikowania się (po 192).

Deskryptory TESE: metodyka, efekt uczenia się, nauczanie, szkoła podstawowa, komunikacja werbalna
TESE descriptors: learning theory, learning outcome, teaching, primary school, verbal communication
Publikacje:
  • Kędra, M. (1999). Osiągnięcia edukacyjne uczniów z klasy freinetowskiej w opinii nauczycieli. Z Doświadczeń Pedagoga, 3/4, 93-107.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"