Obserwuj
Tytuł badania: |
Porównanie osiągnięć uczniów szkół publicznych i niepublicznych na egzaminach zewnętrznych w 2007 roku (na obszarze działania OKE w Krakowie) |
Instytucja: |
|
Data: |
2007 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Badanie miało na celu porównanie osiągnięć uczniów szkół publicznych i niepublicznych z egzaminów zewnętrznych w 2007 roku na obszarze działania OKE w Krakowie (województwa: małopolskie, lubelskie i podkarpackie). Analizę opracowano na podstawie wyników trzech egzaminów zewnętrznych: sprawdzianu po szkole podstawowej, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego. Badacze przeanalizowali rynek szkół publicznych i niepublicznych oraz wyniki ich uczniów na egzaminach zewnętrznych. Wśród nich były szkoły podstawowe. Większość (98,6%) to szkoły publiczne. Uczniowie szkół niepublicznych uzyskali wyniki wyższe średnio o 5 punktów od ich kolegów ze szkół publicznych. Zbadano też gimnazja. Odsetek szkół niepublicznych wyniósł 4,8%, a ich uczniowie osiągnęli wyższe wyniki jedynie z części humanistycznej egzaminu gimnazjalnego. Przeanalizowano również szkoły średnie. Szkoły niepubliczne stanowiły około 3% wszystkich szkół, a zdawalność w nich była nieco niższa niż w szkołach publicznych. Analiza, jak twierdzą badacze, miała być punktem wyjściowym do sporządzenia pogłębionego raportu na ten temat, dlatego niniejsze badanie pozbawiono komentarza wyjaśniającego.
|
Deskryptory TESE: |
ewaluacja, egzamin, test standaryzowany, szkoła podstawowa, szkoła średnia, szkoła publiczna, samodzielne uczenie się, szkoła niepubliczna |
TESE descriptors: |
evaluation, examination, standardised test, primary school, secondary school, public-sector school, independent learning, private school |
Publikacje: |
- Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie. (2007). Porównanie osiągnięć uczniów szkół publicznych i niepublicznych na egzaminach zewnętrznych w 2007 roku (na obszarze działania OKE w Krakowie). Pobrane z http://www.oke.krakow.pl/inf/filemgmt/singlefile.php?lid=1516
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.