BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Reforma szkolna 1991-1993
Instytucja:
Data: listopad 1993
Badacz: Stanisław Sławiński
Abstrakt:

Badanie dotyczyło projektu podstawy programowej wychowania fizycznego oraz problemu sprawnego systemu informacji o książkach dla nauczycieli i kolportażu książek szkolnych. W celu zbadania pierwszego problemu rozesłano 97 ankiet do zainteresowanych osób i instytucji, otrzymano 40 odpowiedzi. Zorganizowano spotkanie konsultacyjne, którego uczestnicy opowiedzieli się za opracowaniem podstawy programowej. Zebrano uwagi i wnioski z konsultacji. Punktem wyjścia do dalszej pracy nad zredagowaniem dokumentu miało być pięć projektów, których powstanie zainicjował Departament Opieki i Kultury Fizycznej. W celu zbadania problematyki z zakresu dostępności podręczników, do ponad 150 wydawców rozesłano ankietę z pytaniami na temat różnych uwarunkowań druku książek dla uczniów oraz z prośbą o sugestie dla resortu; otrzymano 36 odpowiedzi. Stwierdzono, że po konsultacjach z wydawcami, autorami, środowiskiem edukacyjnym przygotowana zostanie nowelizacja zarządzenia dotyczącego książek.

Deskryptory TESE: projekt reformy, program nauczania, reforma szkolnictwa, reforma programu nauczania, podręcznik, przewodnik dla nauczycieli
TESE descriptors: reform proposal, curriculum, educational reform, curriculum reform, textbook, teachers' guide
Publikacje:
  • Sławiński, S. (1994). Raport o reformie szkolnej 1991-1993. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"