Obserwuj
Tytuł badania: |
Różnicowanie się gimnazjów wielkomiejskich w świetle badania przeprowadzonego w Trójmieście przez OKE w Gdańsku |
Instytucja: |
|
Data: |
2009 |
Badacz: |
Teresa Kutajczyk |
Abstrakt: |
Celem badania było przedstawienie procesu różnicowania się gimnazjów w Trójmieście. Badanie przeprowadzono na terenie Trójmiasta; objęto nim 6 400 gimnazjalistów, którzy w kwietniu zdawali egzamin gimnazjalny. Przeanalizowano wyniki respondentów z testu gimnazjalnego. W Trójmieście obserwuje się wysoki poziom zróżnicowania gimnazjów i dość dużą dynamikę tego zjawiska. Badacze starali się odpowiedzieć na pytanie dotyczące czynników związanych z procesem różnicowania się gimnazjów w Trójmieście. Wnioski z badania nie pozwoliły jednak na sformułowanie jednoznacznej odpowiedzi, gdyż problem wydaje się złożony i wymaga dalszych badań.
|
Deskryptory TESE: |
egzamin, szkoła średnia, ewaluacja, egzamin końcowy, obszar miejski |
TESE descriptors: |
examination, secondary school, evaluation, final examination, urban area |
Publikacje: |
- Kutajczyk, T. (2009). Różnicowanie się gimnazjów wielkomiejskich w świetle badania przeprowadzonego w Trójmieście przez OKE w Gdańsku. Pobrane z http://www.oke.gda.pl/plikiOKE/Opracowania_wynikow/2009-2010/2011_01_12_Roznicowanie_gimnazjow_wielkomiejskich.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.