BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ocena przez nauczyciela skuteczności własnych rozwiązań metodycznych
Instytucja:
Data: maj 1998
Badacz: Adam Wszeborowski
Abstrakt:

Celem badania było sprawdzenie, czy rzut piłką palantową jest adekwatną próbą ruchową, pokazującą różnice w sprawności fizycznej uczennic i uczniów w klasie trzeciej szkoły podstawowej, oraz czy w wieku tym można skutecznie nauczać biegu przez płotki metodą syntetyczną. Przedmiotem obserwacji w ramach lekcji WF-u uczyniono 329 uczniów klas trzecich z łomżyńskich szkół podstawowych (27,9% populacji) oraz 72 uczniów z gminy Łomża (58,5% populacji). Rzut piłką palantową jako zadanie ruchowe w ramach lekcji WF-u dobrze oddawał różnice w sprawności fizycznej dziewcząt i chłopców – średnia arytmetyczna wyników wynosiła dla dziewcząt 13,35 m, a dla chłopców – 22,61 m. Bieg przez płotki okazał się skutecznym rozwiązaniem metodycznym w przypadku badanych w wieku trzeciej klasy szkoły podstawowej – ukończyło go za pierwszym lub drugim podejściem 89% badanych.

Deskryptory TESE: metodyka, wychowanie fizyczne, sprawność, płeć, szkoła podstawowa, rozwój fizyczny, samoocena
TESE descriptors: learning theory, physical education, efficiency, gender, primary school, physical development, self-evaluation
Publikacje:
  • Wszeborowski, A. (1999). Ocena przez nauczyciela skuteczności własnych rozwiązań metodycznych. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. Dod. Biblioteczka Monograficzna, 4, 82-83.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"