Tytuł badania: |
Dzienniczek samokontroli i samooceny uczniów klas V-VIII jako jedna z form autoedukacji w wychowaniu fizycznym |
Projekt badawczy: |
- Kultura fizyczna w kształtowaniu sposobu życia, zdrowia i sprawności fizycznej społeczeństwa
|
Data: |
1986 – 1990 |
Badacz: |
Marek Jagusz, Bolesław Słupik |
Abstrakt: |
Badanie zrealizowano w ramach IV grupy tematycznej CPBP 08.16. Miało ono na celu ocenę efektów dydaktycznych, uzyskanych poprzez systematyczne i planowe stosowanie metod samooceny i samokontroli w ramach wychowania fizycznego. Badanie miało charakter eksperymentalny. Objęto nim próbę 3142 osób, w tym 816 uczniów młodszych klas szkoły podstawowej, 1582 uczniów starszych klas szkoły podstawowej, 242 studentów wychowania fizycznego, 462 nauczycieli wychowania fizycznego i 40 nauczycieli akademickich, pracujących w Zakładach Metodyki Wychowania Fizycznego AWF. Dobór próby w większości zadań miał charakter losowy. Na podstawie badań przeprowadzonych na początku i końcu eksperymentu stwierdzono, że mocno zróżnicowany był poziom badanych parametrów w poszczególnych szkołach i klasach na początku i końcu eksperymentu; w klasach eksperymentalnych i kontrolnych wystąpiła wyraźna poprawa w efektach dydaktycznych. |
Deskryptory TESE: |
samoocena, metodyka, wychowanie fizyczne, szkoła podstawowa, efekt uczenia się |
TESE descriptors: |
self-evaluation, learning theory, physical education, primary school, learning outcome |
Publikacje: |
- Słupik, B. i Jagusz, M. (1992). Dzienniczek samokontroli i samooceny uczniów klas V-VIII jako jedna z form autoedukacji w wychowaniu fizycznym. W: R. Przewęda (red.), Wychowanie fizyczne w Polsce (s. 136-144). Warszawa: Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego.
|