|
|
Tytuł badania: | Dzień Dziecka |
Projekt badawczy: |
|
Typ badania: | cykliczne |
Instytucja: | |
Data: | 19 maja 1994 – 23 maja 1994 |
Badacz: | |
Abstrakt: |
Celem badania było określenie postaw Polaków wobec obchodzenia w Polsce Dnia Dziecka. W badaniu uczestniczyło 1209 osób. 63% respondentów zamierzało uczcić zbliżający się Dzień Dziecka, 29% jednak nie miało takich planów; 8% nie wiedziało, czy uczczą to święto. Do świętowania Dnia Dziecka bardziej skłonni – jak się okazało – byli badani z dużych miast (powyżej 100 tys.), z wyższym poziomem wykształcenia (przedstawiciele kadry kierowniczej i inteligencji, pracownicy umysłowi niższego szczebla). Większego znaczenia w tej sytuacji nie miał status materialny respondenta. Z okazji Dnia Dziecka 59% rodziców zamierzało kupić dziecku prezent, 27% chciało zabrać dziecko na wycieczkę, spacer albo do kina. 7% chciało dać dzieciom pieniądze, a 3% zamierzało zwolnić dziecko z obowiązków domowych. Prezenty wolały kupować matki, a wycieczki wybierali częściej ojcowie. Najmniejsze możliwości wyboru sposoby spędzania Dnia Dziecka mieli mieszkańcy wsi, którzy zamierzali kupić dzieciom prezent albo dać im pieniądze. |
Deskryptory TESE: | dziecko, wychowanie dziecka, opieka nad dzieckiem, opieka nad młodzieżą, rodzice, relacja rodzice – dziecko |
TESE descriptors: | child, child rearing, childcare, youth protection, parents, parent-child relation |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.