|
|
Tytuł badania: | Bezrobocie i bezrobotni w badaniach opinii społecznej (2010) |
Projekt badawczy: |
|
Kolejne lata cyklu: | 2005 2006 2009 2010 |
Typ badania: | cykliczne |
Instytucja: | |
Data: | 4 marca 2010 – 19 marca 2010 |
Badacz: | Katarzyna Wądołowska |
Abstrakt: |
Celem badania (N = 2051) było opisanie sytuacji życiowej bezrobotnych: okresu pozostawania bez zatrudnienia, głównych źródeł utrzymania, liczby poszukujących pracy i gotowych ją podjąć w najbliższym czasie. Stopa bezrobocia w marcu 2010 roku wynosiła 12,9%, a co czwarta rodzina doświadczyła tego zjawiska, przy czym częściej dotknęło ono ubogie gospodarstwa domowe, których z racji ograniczeń finansowych nie stać było na podnoszenie poziomu wykształcenia i kwalifikacji zawodowych, mogących pomóc w efektywnym szukaniu pracy. Zauważono zależność: im lepsze warunki materialne i wyższy poziom wykształcenia członków rodziny, tym ryzyko wystąpienia bezrobocia było niższe. Wyniki badań ujawniły niewielki spadek bezrobocia (nie były to jeszcze prognozy na tyle optymistyczne, aby odbiły się w pozytywnych opiniach respondentów o rynku pracy i sytuacji osób bezrobotnych). |
Deskryptory TESE: | bezrobocie, dostosowanie do potrzeb rynku pracy, kwalifikacje zawodowe, start zawodowy absolwentów, możliwości zatrudnienia |
TESE descriptors: | unemployment, employability, vocational qualification, transition from school to work, employment opportunities |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.