BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Problem likwidacji szkół
Projekt badawczy:
  • Aktualne problemy i wydarzenia
pokaż badania
Instytucja:
Data: 4 grudnia 2008 – 10 grudnia 2008
Badacz: Emilia Kuźmicz
Abstrakt:

Celem badania było sprawdzenie, czy Polacy ( N = 1011) zauważają trend zmniejszania się od roku szkolnego 1990/1991 liczby placówek szkolnych w Polsce. Większość ankietowanych dostrzega sukcesywnie malejącą liczbę szkół w Polsce (61%). Respondentów pytano m.in., czy w sytuacji, gdy samorząd jako organ prowadzący nie radzi sobie z utrzymaniem konkretnej szkoły, lepszym rozwiązaniem, według Pana(i) opinii, jest: likwidacja tej placówki i rozmieszczenie uczniów w innych okolicznych szkołach, czy przekazanie prowadzenia szkoły innemu niż samorząd organowi, np. lokalnemu stowarzyszeniu rodziców? Zdecydowana większość (68%) wskazała drugie rozwiązanie jako lepsze i rozsądniejsze. W przypadku likwidacji placówki – jak wskazali badani – uczniowie i nauczyciele powinni mieć zapewnione takie same (lub lepsze) warunki kontynuacji pracy czy nauki. 

Deskryptory TESE: dostępność oświaty, finansowanie edukacji, wydatki na oświatę, status nauczyciela, rozwiązanie stosunku pracy
TESE descriptors: access to education, financing of education, educational expenditure, teacher status, termination of employment
Publikacje:
  • Kuźmicz, E. (oprac.). (2009). Problem likwidacji szkół. Komunikat z badania. Pobrane z http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2009/K_004_09.PDF
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"