|
|
Tytuł badania: | Wydatki rodziców na edukację dzieci w nowym roku szkolnym (2004) |
Projekt badawczy: |
|
Kolejne lata cyklu: | 1996 1997 1998 1999 2000 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 |
Typ badania: | cykliczne |
Instytucja: | |
Data: | 1 października 2004 – 4 października 2004 |
Badacz: | Bogna Wciórka |
Abstrakt: |
Badanie zrealizowano na reprezentatywnej próbie losowej 988 dorosłych mieszkańców Polski. Jego celem było określenie wydatków rodziców na potrzeby edukacyjne ich dzieci. W 2004 roku większość rodziców wydała na potrzeby dzieci związane z rozpoczęciem roku szkolnego (w przeliczeniu na jedno dziecko) średnio 725 zł – o 4% więcej niż w poprzedniej edycji badania. Im więcej dzieci posiadali respondenci, tym mniejsze kwoty przeznaczali na ich edukację. Wykazano wzrost o 21% nakładów rodziców na zajęcia dodatkowe dzieci w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnio za jedno dziecko korzystające z płatnych zajęć rodzic musiał zapłacić 219 zł. Struktura wydatków szkolnych przedstawia się następująco: podręczniki (51% ogółu poniesionych kosztów), ubrania (40%), inne wydatki (9%). Raport jest dowodem na obciążenie polskich rodzin kosztami kształcenia dzieci. |
Deskryptory TESE: | wydatki na oświatę, czynnik ekonomiczny, rodzice, podręcznik, zajęcia pozaszkolne |
TESE descriptors: | educational expenditure, economic factor, parents, textbook, out-of-school-hours provision |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.