|
|
Tytuł badania: | Opinie o sytuacji na rynku pracy i zagrożeniu bezrobociem (2009) |
Projekt badawczy: |
|
Kolejne lata cyklu: | 2001 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 |
Instytucja: | |
Data: | 4 marca 2009 – 10 marca 2009 |
Badacz: | Bogna Wciórka |
Abstrakt: |
Celem badania (N = 979) było zebranie opinii o sytuacji na rynku pracy w 2009 roku w obliczu odczuwalnego światowego kryzysu ekonomiczno-gospodarczego. Wzrost bezrobocia (z 8,8% w październiku 2008 roku do 10,5% w styczniu 2009 roku) oraz globalny kryzys znacząco wpłynęły na społeczne opinie na temat bezrobocia w Polsce. W 2009 roku 69% ankietowanych negatywnie oceniło sytuację na rynku pracy; pozytywne oceny wyraziło 7% respondentów – byli to przeważnie ludzie dobrze sytuowani, z wyższym wykształceniem. Zauważono, że osoby z wyższym wykształceniem, częściej niż inni, spodziewają się dalszego wzrostu bezrobocia. Wyniki badania potwierdziły znaczne pogorszenie społecznych ocen i przewidywań dotyczących sytuacji na krajowym i lokalnym rynku pracy, co bezpośrednio było wynikiem spowolnienia gospodarczego i globalnego kryzysu finansowego. |
Deskryptory TESE: | bezrobocie, dostosowanie do potrzeb rynku pracy, kwalifikacje zawodowe, start zawodowy absolwentów, możliwości zatrudnienia |
TESE descriptors: | unemployment, employability, vocational qualification, transition from school to work, employment opportunities |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.