BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Poziom agresywności studentów I roku wychowania fizycznego
Data: 1993
Badacz: Maria A. Turosz
Abstrakt:

Celem badania było określenie poziomu agresywności wśród młodzieży studiującej stacjonarnie na pierwszym roku w Instytucie Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej oraz porównanie wyników z charakterystyką studentów Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Badaniem objęto 211 osób (75 kobiet i 136 mężczyzn). W badaniu wykorzystano inwentarz A.H. Bussa i A. Durkee Hostility – Guild Inventary w polskiej adaptacji M. Choynowskiego (Nastroje i humory). Wyniki badania nie ujawniły żadnych statystycznie istotnych różnic w agresywności między kobietami i mężczyznami studiującymi na pierwszym roku IWFiS oraz między studentami IWFiS oraz badanymi z AWF. Badana próba była najsilniej różnicowana przez cechy: napastliwość i drażliwość, najmniej zaś przez agresję ogólną i poczucie winy. Mężczyzn studiujących różnicował statystycznie istotnie jedynie poziom napastliwości pośredniej.

Deskryptory TESE: przemoc, student, szkoła wyższa, zachowania społeczne, relacje interpersonalne, wychowanie fizyczne
TESE descriptors: violence, student, higher education, social behaviour, interpersonal relations, physical education
Publikacje:
  • Turosz, M.A. (1993). Poziom agresywności studentów I roku wychowania fizycznego. Kultura Fizyczna, 11-12, 18-21.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"