BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Uwarunkowania tempa rozwoju osiągnięć uczniów w gimnazjum wiejskim
Instytucja:
Data: 2007
Badacz: Teresa Kutajczyk, Barbara Przychodzeń
Abstrakt:

Celem badania było wykazanie, że wysoki poziom szkoły nie gwarantuje szybszego tempa rozwoju uczniów. Analizę przeprowadzono na podstawie danych zgromadzonych w trakcie badania:Diagnozowanie postępu edukacyjnego uczniów w gimnazjum (próba liczyła 502 gimnazjalistów, którzy w kwietniu 2007 roku zdawali egzamin gimnazjalny; respondenci uczęszczali do czterech szkół gimnazjalnych, różniących się od siebie poziomem osiągnięć uczniów „na wejściu” oraz „na wyjściu”). Przedmiot badawczy: zróżnicowanie postępu edukacyjnego uczniów badanych szkół; charakterystyka porównywanych szkół; zróżnicowanie postępów uczniów porównywanych szkół w zakresie przedmiotów humanistycznych i matematyczno-przyrodniczych; związek między tempem rozwoju uczniów w gimnazjach wiejskich i poziomem ich osiągnięć po szkole podstawowej; przyczyny zróżnicowania tempa rozwoju uczniów w gimnazjach wiejskich związanych z organizacją i poziomem pracy szkoły oraz warunkami uczenia się; wpływ segregacji uczniów do klas pierwszych na ich postęp edukacyjny i poziom pracy szkoły. Na podstawie wyników badania stwierdzono, że istotny predykator ujemnie skorelowany z EWD dla klas i szkoły stanowi odsetek uczniów zamiejscowych, uczęszczających do szkół wiejskich. Jednocześnie badaczki wskazują, że przy wykorzystywaniu EWD do analizy pracy szkoły należy wziąć pod uwagę kontekst uczenia się gimnazjalistów.

Deskryptory TESE: egzamin, ewaluacja wstępna, szkoła średnia, obszar wiejski, postępy w nauce, efekt uczenia się
TESE descriptors: examination, initial evaluation, secondary school, rural area, study progress, learning outcome
Publikacje:
  • Kutajczyk, T. i Przychodzeń, B. (2008). Uwarunkowania tempa rozwoju osiągnięć uczniów w gimnazjum wiejskim. Pobrane z http://www.oke.gda.pl/plikiOKE/Opracowania_wynikow/2007-2008/2008_12_02_Uwarunkowania_tempa_rozwoju_osiagniec_uczniow.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"