BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Lęk społeczny a agresja u młodych ludzi
Instytucja:
Data: [1993]
Badacz: Barbara Marcinkowska
Abstrakt:

Celem badania było określenie zależności między lękiem społecznym a agresją osób w wieku 22-24 lat. Badaniem objęto 62 studentów czwartego i piątego roku biologii i chemii UAM, cechujących się dobrym zdrowiem. W badaniu zastosowano następujące techniki: kwestionariusz do mierzenia lęku społecznego własnej konstrukcji (w oparciu o kwestionariusz Ch.D. Spielberga), kwestionariusz A.H. Bussa i A. Durkee do mierzenia poziomu agresji, semiustrukturalizowaną rozmowę. Wyniki badania ujawniły, że osoby społecznie lękliwe często prezentowały zachowania agresywne, a poziom agresywności pozostawał w związku z poziomem lęku społecznego. Rezultaty badania nie potwierdziły hipotezy o radzeniu sobie z lękiem społecznym za pomocą agresji – w czterech przypadkach zanotowano reagowanie agresją na sytuację lękową.

Deskryptory TESE: przemoc, relacje interpersonalne, zachowania społeczne, psychologia, student
TESE descriptors: violence, interpersonal relations, social behaviour, psychology, student
Publikacje:
  • Marcinkowska, B. (1994). Lęk społeczny a agresja u młodych ludzi. Psychologia Wychowawcza, 1, 38-45.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"