Obserwuj
Tytuł badania: |
Lekcje matematyki oraz fizyki i astronomii w opinii absolwentów gimnazjów w 2006 roku |
Instytucja: |
|
Data: |
2006 |
Badacz: |
Teresa Kutajczyk, Barbara Przychodzeń |
Abstrakt: |
Głównym celem badania było ustalenie, co sądzą gimnazjaliści o lekcjach matematyki oraz fizyki i astronomii. Jedną z technik badania była ankieta (większość pytań zawierała skalę Likerta). Ankietą objęto 560 uczniów klas trzecich z sześciu gimnazjów na terenie powiatu P (którego wyniki na egzaminie gimnazjalnym były niskie w latach 2002-2006) w województwie pomorskim. Przeanalizowano uwarunkowania wyników egzaminu gimnazjalnego w zakresie matematyki oraz fizyki i astronomii. W analizie wzięto pod uwagę trzy zasadnicze obszary: atmosferę pracy szkoły, przebieg procesu kształcenia, działania na rzecz przygotowania uczniów do egzaminu. Na podstawie wyników stwierdzono, że zaniepokojenie Ministerstwa Edukacji Narodowej brakiem zainteresowania uczniów dziedzinami ścisłymi jest w pełni uzasadnione. Jednocześnie na podstawie wyników wyznaczono zależność przyczynowo-skutkową między atrakcyjnością lekcji dla młodzieży, zrozumieniem przez nich zagadnień i łatwością radzenia sobie z pracami domowymi.
|
Deskryptory TESE: |
egzamin, ewaluacja, szkoła średnia, przejście z gimnazjum do liceum/technikum, niedostateczne osiągnięcia w nauce, matematyka, fizyka |
TESE descriptors: |
examination, evaluation, secondary school, transition from lower to upper secondary education, re-assessment, mathematics, physics |
Publikacje: |
- Kutajczyk, T. i Przychodzeń, B. (oprac.). (2006). Lekcje matematyki oraz fizyki i astronomii w opinii absolwentów gimnazjów w 2006 roku. Pobrane z http://www.oke.gda.pl/plikiOKE/Opracowania_wynikow/2005-2006/2007_06_14_lekcje_mat_fiz_GIM.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.