BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Lekcje języka polskiego i matematyki w klasie V w świetle wyników badań ankietowych i obserwacyjnych ARGOS
Instytucja:
Data: kwiecień 2013 – czerwiec 2013
Badacz: Ewelina Jarnutowska
Abstrakt:

W badaniu ilościowym wykorzystano narzędzie wspomagające do obserwacji lekcji. Była to aplikacja komputerowa ARGOS, dzięki której można nieinwazyjnie prowadzić lekcyjne obserwacje (z wyłączeniem rejestracji audio i wideo). W badaniu wzięło udział 69 piątych klas z 50 szkół podstawowych. Dobór próby miał charakter losowy. W badaniu zrealizowano obserwacje 275 godzin lekcyjnych z języka polskiego oraz 210 godzin z matematyki. Raport z badania pokazuje stosowane podczas lekcji środki dydaktyczne (głównie podręcznik). Obserwacje dotyczyły także kwestii prac domowych (np. czas zadawania oraz moment ich sprawdzania na lekcji). Istotną kwestią podczas obserwacji okazała się indywidualizacja kształcenia (odnotowano 3% lekcji języka polskiego i 5% z matematyki, na których stosowano indywidualizację kształcenia). Badano też aspekt pracy grupowej podczas lekcji (po 3% tego rodzaju formy pracy na każdym z przedmiotów).

Deskryptory TESE: lekcja, język ojczysty, matematyka, szkoła podstawowa, ankieta
TESE descriptors: lesson, mother tongue, mathematics, primary school, questionnaire
Publikacje:
  • Jarnutowska, E. (2014). Lekcje języka polskiego i matematyki w klasie V w świetle wyników badań ankietowych i obserwacyjnych ARGOS. W: B. Niemierko i M.K. Szmigel (red.), Diagnozy edukacyjne. Dorobek i nowe zadania (s. 401-410). Kraków: Grupa Tomami.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"