Obserwuj
Tytuł badania: |
Wyniki egzaminu maturalnego z informatyki maturzystów w latach 2005 i 2006 na tle innych egzaminów zewnętrznych |
Instytucja: |
|
Data: |
2007 |
Badacz: |
Andrzej Chruściany |
Abstrakt: |
Celem badania było ustalenie przyczyny uzyskiwania gorszych wyników egzaminu maturalnego z informatyki na tle innych przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Niepokój budzi fakt malejącej z roku na rok liczby osób przystępujących do egzaminu maturalnego z informatyki. Badacz przeanalizował wyniki egzaminu z lat 2005 i 2006 oraz opisał preferencje wyborów innych przedmiotów przez maturzystów ze szczególnym uwzględnieniem matematyki, ponieważ, jak twierdzi, przygotowanie matematyczne ma istotny wpływ na osiągnięcia na egzaminie z informatyki. Analizie poddano wyniki 96,7% zdających maturę z informatyki w 2005 i 89,34% zdających w 2006 – łącznie 828 osób. Dla porównania zestawiono je z wynikami tych samych uczniów piszących egzamin gimnazjalny w 2002 i 2003 roku. Zamiast podsumowania autor badania zaproponował kilka pytań badawczych, wymagających dalszych analiz, m.in. o znaczenie przygotowania matematycznego uczniów; zakres, w jakim szkoły przygotowują uczniów do egzaminu maturalnego z informatyki; rodzaj wsparcia dla nauczycieli informatyki w szkołach ponadgimnazjalnych.
|
Deskryptory TESE: |
egzamin, gimnazjum, szkoła średnia, informatyka, nauki ścisłe, niedostateczne osiągnięcia w nauce |
TESE descriptors: |
examination, lower secondary, secondary school, computer science, natural sciences, re-assessment |
Publikacje: |
- Chruściany, A. (2007). Wyniki egzaminu maturalnego z informatyki w latach 2005 i 2006 na tle wyników innych egzaminów zewnętrznych. Pobrane z http://www.komisja.pl/pobierz/badania/Chrusciany_2007.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.