BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Miłość i jej rodzaje w opiniach studentów
Data: [1993]
Badacz: Violetta Szwedowska
Abstrakt:

Badanie miało na celu charakterystykę stosunku młodzieży do różnych sposobów rozumienia miłości. Badaniem ankietowym objęto 150 studentów, w tym 110 kobiet i 40 mężczyzn. Nierówne proporcje pod względem płci w próbie uniemożliwiły adekwatne porównanie odpowiedzi. Wyniki badania ujawniły, że respondenci najczęściej rozumieli miłość w kategoriach więzi emocjonalnej (40%) – odpowiedź tę wskazało 56 kobiet (51%) i czterech mężczyzn (10%). Następne miejsce pod względem częstości wskazań zajęła miłość w kategorii współżycia seksualnego (32%) – odpowiedź tę wybrało 24 studentów (60%) i 24 studentki (21,8%). Wśród badanych występowały znaczne różnice indywidualne pod względem pragnień, potrzeb i sposobu przeżywania seksu. Na trzecim miejscu znalazła się miłość jako przebaczenie i pojednanie oraz miłość jako rozrywka (po 12%). Tę pierwszą wskazało 16 kobiet (14,5%) i dwóch mężczyzn (5%), a wśród zwolenników postrzegania miłości jako rozrywki było dziewięć kobiet (8,2%) i dziewięciu mężczyzn (22,5%).

Deskryptory TESE: student, postawa, relacje interpersonalne, zachowania społeczne, płeć
TESE descriptors: student, attitude, interpersonal relations, social behaviour, gender
Publikacje:
  • Szwedowska, V. (1993). Miłość i jej rodzaje w opiniach studentów. Opieka, Wychowanie, Terapia, 3, 29-31.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"