Obserwuj
Tytuł badania: |
Ewaluacja egzaminów ustnych – matura 2005 |
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
maj 2005 – lipiec 2005 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania było prześledzenie i opis organizacji oraz przebiegu ustnej matury w szkołach średnich, a także ocena przygotowania uczniów do egzaminu. Badacze starali się odpowiedzieć na pytanie o sposób sprawnego przeprowadzenia egzaminu, jego prawidłowość, wygląd zestawów egzaminacyjnych, proces oceniania i jego prawidłowość. Badaniem objęto 1468 nauczycieli języków obcych oraz 792 nauczycieli języka polskiego. Dodatkowo poddano obserwacji 107 egzaminów ustnych. Głównymi narzędziami badawczymi były kwestionariusz ankiety dla nauczycieli oraz protokoły obserwacji egzaminów ustnych. Raport z badania wykonano za pomocą analizy jakościowej (zestawienia porównawcze odpowiedzi, obserwacji, zapisów z dokumentacji) oraz ilościowej (zestawienia procentowe). Wyniki badania potwierdzają, że egzamin ustny (co potwierdziło 97% respondentów) w 2005 r. został prawidłowo przeprowadzony i zorganizowany.
|
Deskryptory TESE: |
egzamin, ewaluacja, szkoła średnia, egzamin końcowy, egzamin ustny |
TESE descriptors: |
examination, evaluation, secondary school, final examination, oral examination |
Publikacje: |
- Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu. (2005). Ewaluacja egzaminów ustnych – matura 2005. Karta informacyjna badania związanego z systemem egzaminowania zewnętrznego. Pobrane z http://www.oke.poznan.pl/cms,745,wykaz_zrealizowanych_projektow_badawczych.htm
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.