BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ewaluacja egzaminów ustnych – matura 2005
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: maj 2005 – lipiec 2005
Badacz:
Abstrakt:

Celem badania było prześledzenie i opis organizacji oraz przebiegu ustnej matury w szkołach średnich, a także ocena przygotowania uczniów do egzaminu. Badacze starali się odpowiedzieć na pytanie o sposób sprawnego przeprowadzenia egzaminu, jego prawidłowość, wygląd zestawów egzaminacyjnych, proces oceniania i jego prawidłowość. Badaniem objęto 1468 nauczycieli języków obcych oraz 792 nauczycieli języka polskiego. Dodatkowo poddano obserwacji 107 egzaminów ustnych. Głównymi narzędziami badawczymi były kwestionariusz ankiety dla nauczycieli oraz protokoły obserwacji egzaminów ustnych. Raport z badania wykonano za pomocą analizy jakościowej (zestawienia porównawcze odpowiedzi, obserwacji, zapisów z dokumentacji) oraz ilościowej (zestawienia procentowe). Wyniki badania potwierdzają, że egzamin ustny (co potwierdziło 97% respondentów) w 2005 r. został prawidłowo przeprowadzony i zorganizowany.
 

Deskryptory TESE: egzamin, ewaluacja, szkoła średnia, egzamin końcowy, egzamin ustny
TESE descriptors: examination, evaluation, secondary school, final examination, oral examination
Publikacje:
  • Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu. (2005). Ewaluacja egzaminów ustnych – matura 2005. Karta informacyjna badania związanego z systemem egzaminowania zewnętrznego. Pobrane z http://www.oke.poznan.pl/cms,745,wykaz_zrealizowanych_projektow_badawczych.htm
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"