BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wpływ statusu zawodowego nauczycieli na poziom wyników egzaminacyjnych w latach 2003-2007
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: wrzesień 2003 – wrzesień 2007
Badacz:
Abstrakt:

Celem badania było sprawdzenie hipotezy badawczej, mówiącej, że  wyższy stopień awansu zawodowego nauczyciela generuje wyższe wyniki uczonych przez niego uczniów. Próba badawcza z terenu podległego Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu objęła 738 szkół podstawowych, 264 gimnazjalnych oraz 254 ponadgimnazjalnych. Głównym narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety. W opracowaniu zastosowano analizę ilościową. Badanie zostało przeprowadzone w trzech edycjach: we wrześniu 2003, we wrześniu 2005 i we wrześniu 2007. Wyniki badań potwierdziły brak związku między stopniem awansu zawodowego nauczyciela a wynikami w nauce osiąganymi przez jego uczniów. Jedynie w szkołach ponadgimnazjalnych zaobserwowano niewielki wpływ przebiegu kariery zawodowej nauczyciela na poziom wyników zdających egzaminy.
 

Deskryptory TESE: status nauczyciela, zawód nauczyciela, gimnazjum, szkoła podstawowa, szkoła średnia, egzamin, przebieg kariery zawodowej
TESE descriptors: teacher status, teaching profession, lower secondary, primary school, secondary school, examination, career advancement
Publikacje:
  • Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu. (2008). Wpływ statusu zawodowego nauczycieli na poziom wyników egzaminacyjnych w latach 2003-2007 : Karta informacyjna badania związanego z systemem egzaminowania zewnętrznego. Pobrane z http://www.oke.poznan.pl/cms,745,wykaz_zrealizowanych_projektow_badawczych.htm
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"