Obserwuj
Tytuł badania: |
Wpływ statusu zawodowego nauczycieli na poziom wyników egzaminacyjnych w latach 2003-2007 |
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
wrzesień 2003 – wrzesień 2007 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania było sprawdzenie hipotezy badawczej, mówiącej, że wyższy stopień awansu zawodowego nauczyciela generuje wyższe wyniki uczonych przez niego uczniów. Próba badawcza z terenu podległego Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu objęła 738 szkół podstawowych, 264 gimnazjalnych oraz 254 ponadgimnazjalnych. Głównym narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety. W opracowaniu zastosowano analizę ilościową. Badanie zostało przeprowadzone w trzech edycjach: we wrześniu 2003, we wrześniu 2005 i we wrześniu 2007. Wyniki badań potwierdziły brak związku między stopniem awansu zawodowego nauczyciela a wynikami w nauce osiąganymi przez jego uczniów. Jedynie w szkołach ponadgimnazjalnych zaobserwowano niewielki wpływ przebiegu kariery zawodowej nauczyciela na poziom wyników zdających egzaminy.
|
Deskryptory TESE: |
status nauczyciela, zawód nauczyciela, gimnazjum, szkoła podstawowa, szkoła średnia, egzamin, przebieg kariery zawodowej |
TESE descriptors: |
teacher status, teaching profession, lower secondary, primary school, secondary school, examination, career advancement |
Publikacje: |
- Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu. (2008). Wpływ statusu zawodowego nauczycieli na poziom wyników egzaminacyjnych w latach 2003-2007 : Karta informacyjna badania związanego z systemem egzaminowania zewnętrznego. Pobrane z http://www.oke.poznan.pl/cms,745,wykaz_zrealizowanych_projektow_badawczych.htm
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.