Obserwuj
Tytuł badania: |
Analiza postaw przedsiębiorczych wśród studentów |
Instytucja: |
|
Data: |
[2012] |
Badacz: |
Anna Marszałek |
Abstrakt: |
Badanie miało na celu analizę postaw studentów krakowskich uczelni wobec przedsiębiorczości. Ankietę audytoryjną przeprowadzono na grupie 221 osób. 90,05% respondentów było w wieku od 19 do 24 lat. Nieco ponad 90% ukończyło liceum albo technikum ekonomiczne. Pytania badawcze dotyczyły zakładania własnej działalności gospodarczej, szans i ograniczeń z tym związanych. Wyniki badania wskazują na studenckie postawy proprzędsiębiorcze, jednak niezadowalający jest odsetek osób planujących założenie w przyszłości własnej firmy (40%), co wydaje się niepokojące, tym bardziej że większość respondentów stanowili studenci kierunków ekonomicznych. Osoby, które uważały, że mają wysoko rozwiniętą zdolność do wykazywania inicjatywy, w 67,78% twierdziły również, że są przedsiębiorcze. 30% osób z grupy z wysoko rozwiniętą zdolność do wykazywania inicjatywy oceniło siebie jako uczących się przedsiębiorczości. Blisko 80% respondentów chciało pracować w dużej, renomowanej firmie. 43,9% wskazało w tym kontekście jednostki samorządowe, a 37,1% małe i średnie przedsiębiorstwa. 53,61% było zdecydowanych na założenie własnej firmy, by lepiej wykorzystywać wiedzę i doświadczenie. |
Deskryptory TESE: |
przedsiębiorczość, student pracujący, student, postawa, ekonomia, poziom życia, rynek pracy, kompetencje, satysfakcja zawodowa |
TESE descriptors: |
enterpreneurship, working student, student, attitude, economics, standard of living, labour market, competence, occupational satisfaction |
Publikacje: |
- Marszałek, A. (2012). Analiza postaw przedsiębiorczych wśród studentów. e-mentor, 3. Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/45/id/932
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.