Obserwuj
Tytuł badania: |
Ewaluacja szkoleń kandydatów na egzaminatorów w latach 2005-2006 |
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Instytucja: |
|
Data: |
wrzesień 2005 – grudzień 2006 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania było przeprowadzenie monitoringu przygotowania szkoleń kandydatów na egzaminatorów OKE w Poznaniu oraz ocena jakości pracy osób prowadzących szkolenie. W badaniu wzięto pod uwagę 37 szkoleń w zakresie: sprawdzianu (12 szkoleń), egzaminu gimnazjalnego (10 szkoleń), matury (15 szkoleń). We wszystkich kursach wzięło udział łącznie 945 kandydatów na egzaminatorów. Do opracowania danych posłużono się analizą ilościową. Narzędziami badawczymi były: kwestionariusz ankiety dla nauczycieli, obserwacja zajęć, analiza dokumentacji szkoleniowej, wyniki modułu egzaminacyjnego. Na podstawie pozytywnych komentarzy zamieszczonych w ankietach stwierdzono, że został zrealizowany pełen program szkoleń, prowadzący byli profesjonalnie przygotowani, a większość respondentów oceniła swoje przygotowanie do oceniania egzaminów jako dobre. Wysoką efektywność szkoleń potwierdziła także stuprocentowa zdawalność egzaminu przeprowadzonego na koniec kursu.
|
Deskryptory TESE: |
szkolenie praktyczne, egzamin, ewaluacja, ewaluacja nauczycieli, kwalifikacje zawodowe, przebieg kariery zawodowej |
TESE descriptors: |
practical training, examination, evaluation, evaluation of teachers, vocational qualification, career advancement |
Publikacje: |
- Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu. (2006). Ewaluacja szkoleń kandydatów na egzaminatorów w latach 2005-2006. Karta informacyjna badania związanego z systemem egzaminowania zewnętrznego. Pobrane z http://www.oke.poznan.pl/cms,745,wykaz_zrealizowanych_projektow_badawczych.htm
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.