Obserwuj
Tytuł badania: |
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym. Autonomia |
Projekt badawczy: |
- Program Wzmocnienia Efektywności Systemu Nadzoru Pedagogicznego i Oceny Jakości Pracy Szkoły
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Instytucja: |
|
Data: |
2010 |
Badacz: |
Joanna Berdzik, Beata Ciężka, Trevor Davies, Jaap Lakerveld, van, Grzegorz Mazurkiewicz, Henryk Mizerek, Stefan Wlazło |
Abstrakt: |
Trzeci i zarazem ostatni tom z serii Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym koncentruje się wokół problematyki związanej z ewaluacją wewnętrzną (autoewaluacją), prowadzoną przez dyrektorów szkół i nauczycieli, oraz z ewaluacją zewnętrzną, prowadzoną przez wizytatorów ds. ewaluacji. Publikacja zawiera analizę różnych aspektów prowadzenia ewaluacji wewnętrznej oraz poszczególnych wymagań państwa, stawianych szkołom i placówkom oświatowym. Celem wdrażania ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej jest wspieranie w szkołach i placówkach oświatowych profesjonalnej kultury organizacyjnej, nawyku analizowania informacji i sprawdzania rezultatów decyzji podjętych na podstawie danych. Publikacja powstała w ramach Programu Wzmocnienia Efektywności Systemu Nadzoru Pedagogicznego i Oceny Jakości Pracy Szkoły (etap drugi) w ramach III Priorytetu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.1., współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. |
Deskryptory TESE: |
ewaluacja placówki edukacyjnej, ewaluacja, ewaluacja systemu edukacji, polityka edukacyjna, autonomia, nadzór, ocena wewnętrzna, ocena zewnętrzna |
TESE descriptors: |
evaluation of an educational institution, evaluation, evaluation of the education system, education policy, autonomy, supervision, internal evaluation, external evaluation |
Publikacje: |
- Mazurkiewicz, G. (red.). (2010). Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym : Autonomia. Pobrane z http://www.npkontrola.pl/data/documents/2/129/129.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.