Obserwuj
Tytuł badania: |
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym. Konteksty |
Projekt badawczy: |
- Program Wzmocnienia Efektywności Systemu Nadzoru Pedagogicznego i Oceny Jakości Pracy Szkoły
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Instytucja: |
|
Data: |
2010 |
Badacz: |
Joanna Berdzik, Beata Ciężka, Ewa Dudek, Jakub Kołodziejczyk, Leszek Korporowicz, Jan Łuczyński, Grzegorz Mazurkiewicz, Henryk Mizerek |
Abstrakt: |
Publikacja jest pierwszą z trzech tomów poświęconych ewaluacji szkolnictwa na skalę krajową.Praca zbiorowa powstała w ramach projektu Program Wzmocnienia Efektywności Systemu Nadzoru Pedagogicznego i Oceny Jakości Pracy Szkoły, etap pierwszy i drugi w ramach III Priorytetu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.1., współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. W priorytecie wyznaczono działanie: Modenizacja systemu nadzoru pedagogicznego. Celem projektu badawczego było stworzenie efektywnego modelu nadzoru, wpływającego na poprawę jakości pracy szkół i placówek edukacyjnych. Dostarczenie informacji o całym systemie oświatowym miało służyć ułatwieniu prowadzenia polityki edukacyjnej w Polsce. Tom pierwszy zawiera następujące kwestie: modernizowanie nadzoru pedagogicznego, ewaluacja jako podstawowa strategia rozwoju edukacji; ewaluacja szkoły w krajach OECD; interakcyjna misja ewaluacji; dyskretny urok ewaluacji; jak przygotować ewaluację w pięciu krokach; rozumienie celów edukacji a ewaluacja w nadzorze pedagogicznym; wymagania wobec szkół i obszary ewaluacji. |
Deskryptory TESE: |
ewaluacja, ewaluacja placówki edukacyjnej, ewaluacja systemu edukacji, placówka edukacyjna, polityka edukacyjna, reforma szkolnictwa, system edukacji, zasady polityki edukacyjnej |
TESE descriptors: |
evaluation, evaluation of an educational institution, evaluation of the education system, educational institution, education policy, educational reform, education system, principles of education |
Publikacje: |
- Mazurkiewicz, G. (red.). (2010). Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym. Konteksty. Pobrane z http://www.npseo.pl/data/documents/2/125/125.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.