|
|
Tytuł badania: | Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym. Refleksje |
Projekt badawczy: |
|
Typ badania: | ewaluacyjne |
Instytucja: | |
Data: | 2009 – 2010 |
Badacz: | Ewa Bogacz-Wojtanowska, Hanna Cieślak, Roman Dorczak, Kazimierz Frieske, Marcin Jewdokimow, Tomasz Kasprzak, Jakub Kołodziejczyk, Joanna Kołodziejczyk, Leszek Korporowicz, Anna Kostrubała-Brak, Grzegorz Mazurkiewicz, Henryk Mizerek, Bartłomiej Walczak |
Abstrakt: |
Publikacja powstała w ramach projektu Program Wzmocnienia Efektywności Systemu Nadzoru Pedagogicznego i Oceny Jakości Pracy Szkoły, etap pierwszy i drugi, III Priorytet Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.1., współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Opracowanie zawiera: przypomnienie głównych założeń projektu (jego celów oraz zamierzeń co do funkcji ewaluacji w procesie tworzenia polityki edukacyjnej), analizę danych zebranych w procesie ewaluacji projektu, analizę wymagań, rozważania nad kulturą organizacyjną szkół, w których przeprowadzono ewaluację. Kluczowy mechanizm wsparcia badań, prowadzonych na skalę ogólnokrajową, stanowiła platforma elektroniczna. Do 30 października 2010 przeprowadzono 270 ewaluacji, zebrano opinie 92 143 osób (w tym: 11 744 nauczycieli, 24 198 rodziców, 12 446 uczniów szkół podstawowych i 35 010 uczniów szkół ponadpodstawowych).
|
Deskryptory TESE: | ewaluacja, ewaluacja placówki edukacyjnej, polityka edukacyjna, ewaluacja systemu edukacji, jakość kształcenia |
TESE descriptors: | evaluation, evaluation of an educational institution, education policy, evaluation of the education system, quality of education |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.