Tytuł badania: |
Orientacja przestrzenna w diagnozie doświadczeń matematycznych uczniów szkoły specjalnej |
Instytucja: |
|
Data: |
[1999] |
Badacz: |
Joanna Głodkowska |
Abstrakt: |
Celem badania była analiza psychometryczna techniki badawczej Test orientacji przestrzennej przeznaczonej dla uczniów klas początkowych szkoły specjalnej (umożliwia poznanie doświadczeń dziecka w zakresie jego orientacji przestrzennej i szacunkowe opracowanie prognoz jego osiągnięć w opanowywaniu podstawowych technik szkolnych). Badaniem objęto 100 uczniów (po 50 dziewcząt i chłopców) upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim z klas pierwszych szkół specjalnych w województwie warszawskim. Przeprowadzono dwukrotne badanie testem w odstępie miesiąca. Uzyskane wyniki analizy wartości psychometrycznej narzędzia wskazały na jego wysoką rzetelność, w tym wystarczającą wiarygodność, zgodność wewnętrzną i homogeniczność. |
Deskryptory TESE: |
matematyka, szkoła specjalna, test standaryzowany, kształcenie specjalne, bilans umiejętności |
TESE descriptors: |
mathematics, special school, standardised test, special needs education, skills audit |
Publikacje: |
- Głodkowska, J. (1999). Orientacja przestrzenna w diagnozie doświadczeń matematycznych uczniów szkoły specjalnej. Roczniki Pedagogiki Specjalnej, 10, 126-145.
|