BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Orientacja przestrzenna w diagnozie doświadczeń matematycznych uczniów szkoły specjalnej
Instytucja:
Data: [1999]
Badacz: Joanna Głodkowska
Abstrakt:

Celem badania była analiza psychometryczna techniki badawczej Test orientacji przestrzennej przeznaczonej dla uczniów klas początkowych szkoły specjalnej (umożliwia poznanie doświadczeń dziecka w zakresie jego orientacji przestrzennej i szacunkowe opracowanie prognoz jego osiągnięć w opanowywaniu podstawowych technik szkolnych). Badaniem objęto 100 uczniów (po 50 dziewcząt i chłopców) upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim z klas pierwszych szkół specjalnych w województwie warszawskim. Przeprowadzono dwukrotne badanie testem w odstępie miesiąca. Uzyskane wyniki analizy wartości psychometrycznej narzędzia wskazały na jego wysoką rzetelność, w tym wystarczającą wiarygodność, zgodność wewnętrzną i homogeniczność.

Deskryptory TESE: matematyka, szkoła specjalna, test standaryzowany, kształcenie specjalne, bilans umiejętności
TESE descriptors: mathematics, special school, standardised test, special needs education, skills audit
Publikacje:
  • Głodkowska, J. (1999). Orientacja przestrzenna w diagnozie doświadczeń matematycznych uczniów szkoły specjalnej. Roczniki Pedagogiki Specjalnej, 10, 126-145.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"