Obserwuj
Tytuł badania: |
Badanie porównywalności i obiektywizmu sprawdzania i oceniania prac uczniów przez egzaminatorów w latach 2002-2006 |
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Instytucja: |
|
Data: |
listopad 2006 – grudzień 2006 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania była ocena jakości pracy egzaminatorów w poszczególnych rejonach przynależnych do Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu. Główne pytania badawcze (o charakterze ewaluacyjnym) brzmiały: czy egzaminatorzy oceniają prace zdających obiektywnie i porównywalnie; czy egzaminatorzy oceniają restrykcyjnie, czy liberalnie. Analizę oparto na wynikach egzaminów w zakresie sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, maturalnego. Badaniu poddano sposoby oceniania egzaminatorów z rejonów OKE w Poznaniu: Gorzowa, Zielonej Góry, Koszalina, Szczecina, Poznania, Leszna, Kalisza, Konina, Piły. Analizy ilościowej dokonano na podstawie średnich wyników punktowych rejonów, województw, typów miejscowości. Wyniki badania potwierdzają obiektywizm i porównywalność oceniania różnych egzaminatorów z poszczególnych rejonów okręgu poznańskiego. Sposób punktowania przez nich prac egzaminacyjnych okazał się jasny i rzetelny.
|
Deskryptory TESE: |
ocenianie, egzamin, ocena nauczycieli, kryterium oceny, krytycyzm |
TESE descriptors: |
marking, examination, evaluation of teachers, evaluation criterion, critical sense |
Publikacje: |
- Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu. (2006). Badanie porównywalności i obiektywizmu sprawdzania i oceniania prac uczniów przez egzaminatorów w latach 2002-2006. Pobrane z https://www.oke.poznan.pl/pliki/badania_i_ewaluacje/ki_32.doc
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.