Tytuł badania: |
Wartość psychometryczna „Wzorca czynności matematycznych” do oceny zasobu doświadczeń matematycznych uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej |
Instytucja: |
|
Data: |
[1996] |
Badacz: |
Joanna Głodkowska |
Abstrakt: |
Celem badania była analiza psychometryczna narzędzia: Zestaw wzorców czynności matematycznych ucznia klasy pierwszej szkoły specjalnej przewidzianego do użycia w realizacji kompleksowego wspomagania uczenia się matematyki przez uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Badaniem objęto 100 uczniów klasy pierwszej z warszawskiej szkoły specjalnej (po 50 dziewcząt i chłopców), dobranych według kryterium psychologicznego rozpoznania upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim i stałej opieki wychowawczej domu rodzinnego. Wyniki skorelowano z Testem osiągnięć z matematyki dla uczniów klas I-III szkoły specjalnej. W wyniku analiz statystycznych stwierdzono, że opracowane narzędzie jest wartościową psychometrycznie, rzetelną i trafną techniką pomiaru różnych zakresów wiedzy matematycznej ucznia pierwszej klasy szkoły specjalnej. |
Deskryptory TESE: |
matematyka, test standaryzowany, szkoła specjalna, bilans umiejętności, kształcenie specjalne, specjalne potrzeby edukacyjne, upośledzenie |
TESE descriptors: |
mathematics, standardised test, special school, skills audit, special needs education, special educational needs, disability |
Publikacje: |
- Głodkowska, J. (1996). Wartość psychometryczna "Wzorca czynności matematycznych" do oceny zasobu doświadczeń matematycznych uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej. Roczniki Pedagogiki Specjalnej, 7, 257-276.
|