BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wartość psychometryczna „Wzorca czynności matematycznych” do oceny zasobu doświadczeń matematycznych uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej
Instytucja:
Data: [1996]
Badacz: Joanna Głodkowska
Abstrakt:

Celem badania była analiza psychometryczna narzędzia: Zestaw wzorców czynności matematycznych ucznia klasy pierwszej szkoły specjalnej przewidzianego do użycia w realizacji kompleksowego wspomagania uczenia się matematyki przez uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Badaniem objęto 100 uczniów klasy pierwszej z warszawskiej szkoły specjalnej (po 50 dziewcząt i chłopców), dobranych według kryterium psychologicznego rozpoznania upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim i stałej opieki wychowawczej domu rodzinnego. Wyniki skorelowano z Testem osiągnięć z matematyki dla uczniów klas I-III szkoły specjalnej. W wyniku analiz statystycznych stwierdzono, że opracowane narzędzie jest wartościową psychometrycznie, rzetelną i trafną techniką pomiaru różnych zakresów wiedzy matematycznej ucznia pierwszej klasy szkoły specjalnej.

Deskryptory TESE: matematyka, test standaryzowany, szkoła specjalna, bilans umiejętności, kształcenie specjalne, specjalne potrzeby edukacyjne, upośledzenie
TESE descriptors: mathematics, standardised test, special school, skills audit, special needs education, special educational needs, disability
Publikacje:
  • Głodkowska, J. (1996). Wartość psychometryczna "Wzorca czynności matematycznych" do oceny zasobu doświadczeń matematycznych uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej. Roczniki Pedagogiki Specjalnej, 7, 257-276.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"