Obserwuj
Tytuł badania: |
Wykluczenie cyfrowe jako czynnik warunkujący wyniki egzaminów zewnętrznych |
Instytucja: |
|
Data: |
marzec 2010 – październik 2010 |
Badacz: |
Zofia Hryhorowicz, Małgorzata Tyszko |
Abstrakt: |
Głównym celem badania było ustalenie wpływu wykluczenia cyfrowego, rozumianego jako m.in. brak dostępu do komputera, internetu, ograniczone umiejętności korzystania z komputera i internetu (TIK) i nierówności cyfrowych na osiągnięcia edukacyjne uczniów. Dokładnej analizie poddano stopień cyfrowego wykluczenia i jego uwarunkowania, rolę szkoły w eliminacji wykluczenia cyfrowego, postawę uczniów wobec korzystania z komputera i lekcji informatyki oraz wpływ wykluczenia na wyniki z egzaminów zewnętrznych. Do badania wybrano 24 klasy ze szkół publicznych z każdego z trzech województw wchodzących w skład Okręgu Poznańskiego OKE (po osiem klas z każdego województwa). Podstawowym narzędziem badawczym była anonimowa ankieta audytoryjna wśród uczniów będących w dniu badania na lekcji. Próba liczyła 963 uczniów. |
Deskryptory TESE: |
Internet, egzamin, korzystanie z Internetu, informatyka, sprzęt komputerowy, technologia informacyjno-komunikacyjna |
TESE descriptors: |
Internet, examination, Internet usage, computer science, hardware, ICT |
Publikacje: |
- Tyszko, M. (oprac.). (2010). Wykluczenie cyfrowe jako czynnik warunkujący wyniki egzaminów zewnętrznych : Raport z badań. Pobrane z http://www.oke.poznan.pl/pliki/badania_i_ewaluacje/35_wykluczenie_cyfrowe.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.