BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wykluczenie cyfrowe jako czynnik warunkujący wyniki egzaminów zewnętrznych
Instytucja:
Data: marzec 2010 – październik 2010
Badacz: Zofia Hryhorowicz, Małgorzata Tyszko
Abstrakt:

Głównym celem badania było ustalenie wpływu wykluczenia cyfrowego, rozumianego jako m.in. brak dostępu do komputera, internetu, ograniczone umiejętności korzystania z komputera i internetu (TIK) i nierówności cyfrowych na osiągnięcia edukacyjne uczniów. Dokładnej analizie poddano stopień cyfrowego wykluczenia i jego uwarunkowania, rolę szkoły w eliminacji wykluczenia cyfrowego, postawę uczniów wobec korzystania z komputera i lekcji informatyki oraz wpływ wykluczenia na wyniki z egzaminów zewnętrznych. Do badania wybrano 24 klasy ze szkół publicznych z każdego z trzech województw wchodzących w skład Okręgu Poznańskiego OKE (po osiem klas z każdego województwa). Podstawowym narzędziem badawczym była anonimowa ankieta audytoryjna wśród uczniów będących w dniu badania na lekcji. Próba liczyła 963 uczniów.

Deskryptory TESE: Internet, egzamin, korzystanie z Internetu, informatyka, sprzęt komputerowy, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: Internet, examination, Internet usage, computer science, hardware, ICT
Publikacje:
  • Tyszko, M. (oprac.). (2010). Wykluczenie cyfrowe jako czynnik warunkujący wyniki egzaminów zewnętrznych : Raport z badań. Pobrane z http://www.oke.poznan.pl/pliki/badania_i_ewaluacje/35_wykluczenie_cyfrowe.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"