| Tytuł badania: |
Wartości wychowawcze kandydatów na nauczycieli |
| Data: |
[1999] |
| Badacz: |
Waldemar Kozłowski |
| Abstrakt: |
Celem badania było określenie wartości wychowawczych kandydatów na nauczycieli. W badaniu wzięło udział 228 studentów pierwszego roku z kierunków nauczycielskich w dwóch szkołach wyższych. Ich zadaniem było wybranie z listy 13 cech takich, jakie są najbardziej i najmniej pożądane u dzieci w wieku od 11 do 15 lat. Na podstawie wyników stwierdzono, że kandydaci na nauczycieli nieco bardziej cenią u dzieci samokierowanie niż konformizm. To będzie miało być może wpływ w przyszłej pracy zawodowej na stosunek nauczycieli do uczniów. Jednak ze względu na zbyt małą próbę objętą badaniem wniosku tego nie powinno się uogólniać. Nie zauważono różnic między wartościami wychowawczymi studentów z obu uczelni. |
| Deskryptory TESE: |
nauczyciel, osobowość, postawa, pewność siebie, kreatywność, relacja nauczyciel – uczeń |
| TESE descriptors: |
teacher, personality, attitude, self-confidence, creativity, teacher-student relation |
| Publikacje: |
- Kozłowski, W. (1999). Wartości wychowawcze kandydatów na nauczycieli. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 4, 37-41.
|