BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wartości wychowawcze kandydatów na nauczycieli
Data: [1999]
Badacz: Waldemar Kozłowski
Abstrakt:

Celem badania było określenie wartości wychowawczych kandydatów na nauczycieli. W badaniu wzięło udział 228 studentów pierwszego roku z kierunków nauczycielskich w dwóch szkołach wyższych. Ich zadaniem było wybranie z listy 13 cech takich, jakie są najbardziej i najmniej pożądane u dzieci w wieku od 11 do 15 lat. Na podstawie wyników stwierdzono, że kandydaci na nauczycieli nieco bardziej cenią u dzieci samokierowanie niż konformizm. To będzie miało być może wpływ w przyszłej pracy zawodowej na stosunek nauczycieli do uczniów. Jednak ze względu na zbyt małą próbę objętą badaniem wniosku tego nie powinno się uogólniać. Nie zauważono różnic między wartościami wychowawczymi studentów z obu uczelni.

Deskryptory TESE: nauczyciel, osobowość, postawa, pewność siebie, kreatywność, relacja nauczyciel – uczeń
TESE descriptors: teacher, personality, attitude, self-confidence, creativity, teacher-student relation
Publikacje:
  • Kozłowski, W. (1999). Wartości wychowawcze kandydatów na nauczycieli. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 4, 37-41.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"