BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Myślenie nauczycieli o teatrze jako sposobie pracy z dzieckiem
Typ badania: podłużne
Instytucja:
Data: 1996 – 1997
Badacz: Teresa Samulczyk
Abstrakt:

Celem badania było określenie stosunku nauczycieli do teatru jako sposobu pracy z dziećmi. Badaniem objęto 250 nauczycieli studiujących w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Zielonej Górze, z którymi przeprowadzono dwukrotnie ankietę oraz wywiad – przed rozpoczęciem cyklu zajęć fakultatywnych na temat teatru dziecięcego, prowadzonego przez badaczkę w ramach pracy na uczelni, oraz po jego zakończeniu. Wyniki badania ujawniły, że studiujący nauczyciele zmienili swoje zdanie na temat teatru w trakcie trwania zajęć i zaczęli postrzegać go jako dobrą metodę wspierania rozwoju osobowości uczniów. Zajęcia umożliwiły im również dostrzeżenie, że różne formy teatru mogą stanowić wszechstronne narzędzie edukacyjne.

Deskryptory TESE: metoda aktywizująca, metodyka, nauczyciel, student, szkoła wyższa
TESE descriptors: activity method, learning theory, teacher, student, higher education
Publikacje:
  • Samulczyk, T. (1999). Myślenie nauczycieli o teatrze jako sposobie pracy z dzieckiem. Acta Universitatis Wratislaviensis. Prace Pedagogiczne, 130, 367-371.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"