| Tytuł badania: |
Myślenie nauczycieli o teatrze jako sposobie pracy z dzieckiem |
| Typ badania: |
podłużne |
| Instytucja: |
|
| Data: |
1996 – 1997 |
| Badacz: |
Teresa Samulczyk |
| Abstrakt: |
Celem badania było określenie stosunku nauczycieli do teatru jako sposobu pracy z dziećmi. Badaniem objęto 250 nauczycieli studiujących w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Zielonej Górze, z którymi przeprowadzono dwukrotnie ankietę oraz wywiad – przed rozpoczęciem cyklu zajęć fakultatywnych na temat teatru dziecięcego, prowadzonego przez badaczkę w ramach pracy na uczelni, oraz po jego zakończeniu. Wyniki badania ujawniły, że studiujący nauczyciele zmienili swoje zdanie na temat teatru w trakcie trwania zajęć i zaczęli postrzegać go jako dobrą metodę wspierania rozwoju osobowości uczniów. Zajęcia umożliwiły im również dostrzeżenie, że różne formy teatru mogą stanowić wszechstronne narzędzie edukacyjne. |
| Deskryptory TESE: |
metoda aktywizująca, metodyka, nauczyciel, student, szkoła wyższa |
| TESE descriptors: |
activity method, learning theory, teacher, student, higher education |
| Publikacje: |
- Samulczyk, T. (1999). Myślenie nauczycieli o teatrze jako sposobie pracy z dzieckiem. Acta Universitatis Wratislaviensis. Prace Pedagogiczne, 130, 367-371.
|