Obserwuj
Tytuł badania: |
Badania na temat motywacji w szkoleniach e-learningowych |
Instytucja: |
|
Data: |
2010 |
Badacz: |
Aleksandra Mykowska, Karol Wolski |
Abstrakt: |
Celem badania było określenie czynników determinujących motywację wewnętrzną do korzystania z systemu e-learningowego Domu Szkoleń i Doradztwa oraz poznanie ich związku z poziomem zaangażowania uczestników w szkolenie. W badaniu wzięło udział łącznie 250 osób, zebrano 174 pełne wywiady, odpowiednie do analiz statystycznych. Osoby badane uczestniczyły w dwóch szkoleniach Domu Szkoleń i Doradztwa, w których wykorzystywany był e-learning: Profesjonalny pracownik administracyjno-biurowy oraz Akademia Kompetencji – z menedżera na lidera. Odpowiedzi badanych ujawniły, że na motywację wewnętrzną do korzystania z e-learningu wpływają przede wszystkim ocena przydatności kursu w wykonywanej przez nich pracy oraz ocena e-learningu pod względem atrakcyjności i łatwości obsługi platformy oraz autonomii, czyli możliwości wyboru podczas korzystania z e-learningu. Partnerami badań byli Wolters Kluwer Polska, Polskie Badania Internetu PBI, Extended DISC oraz platforma multimedialna Kiwi. Przy zbieraniu danych współpracowała firma MyNetwork Polska. Jest to pierwsze tego typu studium na temat e-learningu w Polsce. Dzięki wynikom zebranym podczas badania możliwe będzie zaprojektowanie platform e-learningowych lepiej dostosowanych do potrzeb użytkowników. |
Deskryptory TESE: |
e-kształcenie, Polska, edukacja dorosłych, alternatywne formy edukacji, rozwój umiejętności zawodowych, potrzeby szkoleniowe |
TESE descriptors: |
e-learning, Poland, adult education, alternative educational provision, skill development, training need |
Publikacje: |
- Wolski, K. i Mykowska, A. (2010). Badania na temat motywacji w szkoleniach e-learningowych. Raport. Pobrane z http://www.domszkolen.com/uploads/Badanie%20motywacji%20w%20elearningu.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.