| Tytuł badania: |
Szkolnictwo hebrajskie w Polsce w latach 1945–1949 |
| Instytucja: |
|
| Data: |
2008 – 2010 |
| Badacz: |
Ewa Pogorzała |
| Abstrakt: |
W drugiej połowie lat 40. XX w. w Polsce funkcjonowały cztery typy szkół żydowskich: szkoły Centralnego Komitetu Żydów w Polsce z językiem wykładowym jidisz, szkoły organizacji syjonistycznych z hebrajskim językiem nauczania, prowadzone przez kongregacje wyznaniowe szkoły religijne oraz szkolnictwo zawodowe. Celem badań jest próba syntezy dotychczasowych ustaleń badawczych dotyczących funkcjonowania szkół żydowskich w badanym okresie oraz kompleksowa analiza materiałów archiwalnych dotyczących tej problematyki. Wykorzystane metody badawcze: monografia pedagogiczna, badanie dokumentów (materiały archiwalne).
|
| Deskryptory TESE: |
język nauczania, język mniejszości narodowej, system edukacji, mniejszość językowa |
| TESE descriptors: |
teaching language, minority language, education system, language minority |
| Publikacje: |
- Pogorzała, E. (2006). Szkolnictwo hebrajskie w Polsce w latach 1946-1949. Przegląd Historyczno-Oświatowy, 3/4, 139-158.
|