Obserwuj
Tytuł badania: |
Model edukacji zdrowotnej w polskiej szkole w opiniach nauczycieli |
Instytucja: |
|
Data: |
[2011] |
Badacz: |
Paweł F. Nowak |
Abstrakt: |
Celem badania było ukazanie opinii nauczycieli różnych specjalności na temat edukacji zdrowotnej w polskiej szkole. Badanie metodą sondażu diagnostycznego przeprowadzono na próbie 307 nauczycieli z 37 różnych typów szkół w województwie opolskim (250 kobiet, 57 mężczyzn). Wykorzystano autorski kwestionariusz ankiety (badanie miało charakter anonimowy i audytoryjny). Nauczyciele wypowiadali się na temat ważności edukacji zdrowotnej w systemie szkolnym i potrzeby wprowadzenia przedmiotu edukacja zdrowotna do szkół. Nauczyciele doceniali istotę edukowania młodzieży w zakresie pielęgnacji i ochrony zdrowia. Co trzeci badany zadeklarował, że edukacja zdrowotna byłaby potrzebna w szkole. Autor badania postuluje przeprowadzenie konsultacji środowiskowych wśród nauczycieli w celu przekonania ich o konieczności umieszczenia nowego przedmiotu w siatce zajęć szkolnych. |
Autorskie słowa kluczowe: |
nauczyciele, szkoła, modele edukacji zdrowotnej |
Author's Keywords: |
teachers, school, models of health education |
Deskryptory TESE: |
edukacja zdrowotna, ocena nauczycieli, nauczyciel, reforma programu nauczania, przedmiot nauczania, zdrowie |
TESE descriptors: |
health education, evaluation of teachers, teacher, curriculum reform, curriculum subject, health |
Publikacje: |
- Nowak, P.F. (2012). Model edukacji zdrowotnej w polskiej szkole w opiniach nauczycieli. Hygeia Public Health, 47(2), 207-210.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.