Obserwuj
Tytuł badania: |
Wiedza studentów wybranych łódzkich uczelni na temat dopalaczy |
Instytucja: |
|
Data: |
grudzień 2010 – marzec 2011 |
Badacz: |
Małgorzata Drozdowska, Anna Garus-Pakowska, Rafał Moczulski |
Abstrakt: |
Badanie miało na celu diagnozę stanu wiedzy studentów łódzkich uczelni na temat dopalaczy. Anonimową ankietę przeprowadzono wśród 288 studentów (148 kobiet i 140 mężczyzn) różnych kierunków z czterech łódzkich uczelni: Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Uniwersytetu Łódzkiego, Politechniki Łódzkiej oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania. W badaniu zastosowano anonimowy kwestionariusz ankiety. Studenci wypowiadali się na temat zażywania dopalaczy, częstotliwości, powodów i najbardziej sprzyjających okoliczności sięgania po nie, jak również na temat rodzaju (grupy) spożywanych dopalaczy, miejsc ich nabycia oraz skutków ubocznych występujących po ich spożyciu. Badanie wykazało, że studenci nie byli świadomi ryzyka zażywania dopalaczy, a w szczególności negatywnych skutków dla zdrowia. Autorzy badania postulowali prowadzenie zajęć podnoszących świadomość zdrowotną studentów. |
Deskryptory TESE: |
narkomania, student, złe sprawowanie, szkolnictwo wyższe, zdrowie, postawa, problemy zdrowotne |
TESE descriptors: |
drug abuse, student, misconduct, higher education, health, attitude, health problems |
Publikacje: |
- Garus-Pakowska, A., Drozdowska, M. i Moczulski, R. (2012). Wiedza studentów wybranych łódzkich uczelni na temat dopalczy. Cz. II. Problemy Higieniczno-Epidemiologiczne, 93(2), 356-362.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.