Obserwuj
Tytuł badania: |
Wykorzystanie Internetu przez studentów |
Instytucja: |
|
Data: |
listopad 2011 |
Badacz: |
Ryszard Kurzyjamski, Zbigniew Pawelczyk |
Abstrakt: |
Celem badania była odpowiedź na pytanie: od jak dawna studenci posiadają komputery i łącza internetowe w domu oraz z jakich usług oferowanych przez internet najczęściej korzystają? Ponadto dokonano analizy porównawczej wyników badań GUS-u z 2010 roku na temat korzystania z internetu przez użytkowników w wieku 16-74 lat z odpowiedziami badanych studentów. Próba liczyła 109 osób (w tym 55 kobiet i 54 mężczyzn) studiujących na pierwszym roku zarządzania na Uniwersytecie Łódzkim. Do zebrania materiału badawczego posłużono się metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem ankiety. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że wszyscy respondenci mieli w domu komputer, a 96% osób miało dostępu do internetu. Jednocześnie ustalono, że 66% badanych posiadało dwa komputery (stacjonarny oraz laptop). Zdecydowana większość ankietowanych (95%) zadeklarowała posiadanie komputera powyżej czterech lat, a łącza internetowego co najmniej od czterech lat – 77%. Analiza porównawcza zgromadzonego materiału z wynikami badania GUS-u wykazała, że studenci zarządzania na UŁ zdecydowanie częściej poszukiwali informacji o towarach i usługach (86% vs. 39%), korzystali z usług bankowych (56% vs. 25%), z poczty elektronicznej (100% vs. 48%) i z komunikatorów (92% vs. 28%). |
Deskryptory TESE: |
Internet, technologia informacyjno-komunikacyjna, komputer, społeczeństwo wiedzy, student, korzystanie z Internetu |
TESE descriptors: |
Internet, ICT, computer, knowledge society, student, Internet usage |
Publikacje: |
- Kurzyjamski, R. i Pawelczyk, Z. (2011). Wykorzystanie Internetu przez studentów – wyniki badań. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 261. Pobrane z http://dspace.uni.lodz.pl:8080/xmlui/bitstream/handle/123456789/811/285-291.pdf?sequence=1
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.