BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Szkolnictwo w skrócie: Wskaźniki OECD – wydanie 2006
Instytucja:
Data: 2006
Badacz:
Abstrakt:

Raport Szkolnictwo w skrócie dostarcza wielu danych o ilościowych i jakościowych aspektach wyników procesu edukacyjnego i polityki edukacyjnej w krajach OECD oraz w wielu krajach partnerskich. Raport zawiera nie tylko dane dotyczące wyników, zasobów, poziomu skolaryzacji i organizacji szkolnictwa, lecz także obiektywne informacje niezbędne do oceny takich zagadnień jak znaczenie przypisywane nauce podstawowych umiejętności, idealna liczebność klas i długość roku szkolnego. Najważniejsze zagadnienia to: badanie jakości systemów szkolnictwa, liczebność klas, równowaga płci (pod względem wyników w nauce dziewczęta wyprzedzają chłopców), wynagrodzenia i obciążenie pracą nauczycieli (brak jednorodności w OECD), koszt kształcenia (w państwach OECD średnio 5,9% PKB), inwestycje w edukację, wpływ zmian demograficznych.

Deskryptory TESE: Polska, szkolnictwo publiczne, kraj OECD, system edukacji, wskaźnik, polityka edukacyjna, wskaźnik skolaryzacji, finansowanie edukacji
TESE descriptors: Poland, public education, OECD country, education system, indicator, education policy, education participation rate, financing of education
Publikacje:
  • OECD. (2006). Szkolnictwo w skrócie: Wskaźniki OECD – wydanie 2006. Podsumowanie w języku polskim. Pobrane z http://www.oecd.org/education/skills-beyond-school/37393580.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"