Obserwuj
Tytuł badania: |
Szkolnictwo w skrócie: Wskaźniki OECD – wydanie 2006 |
Instytucja: |
|
Data: |
2006 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Raport Szkolnictwo w skrócie dostarcza wielu danych o ilościowych i jakościowych aspektach wyników procesu edukacyjnego i polityki edukacyjnej w krajach OECD oraz w wielu krajach partnerskich. Raport zawiera nie tylko dane dotyczące wyników, zasobów, poziomu skolaryzacji i organizacji szkolnictwa, lecz także obiektywne informacje niezbędne do oceny takich zagadnień jak znaczenie przypisywane nauce podstawowych umiejętności, idealna liczebność klas i długość roku szkolnego. Najważniejsze zagadnienia to: badanie jakości systemów szkolnictwa, liczebność klas, równowaga płci (pod względem wyników w nauce dziewczęta wyprzedzają chłopców), wynagrodzenia i obciążenie pracą nauczycieli (brak jednorodności w OECD), koszt kształcenia (w państwach OECD średnio 5,9% PKB), inwestycje w edukację, wpływ zmian demograficznych. |
Deskryptory TESE: |
Polska, szkolnictwo publiczne, kraj OECD, system edukacji, wskaźnik, polityka edukacyjna, wskaźnik skolaryzacji, finansowanie edukacji |
TESE descriptors: |
Poland, public education, OECD country, education system, indicator, education policy, education participation rate, financing of education |
Publikacje: |
- OECD. (2006). Szkolnictwo w skrócie: Wskaźniki OECD – wydanie 2006. Podsumowanie w języku polskim. Pobrane z http://www.oecd.org/education/skills-beyond-school/37393580.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.