
Obserwuj
Tytuł badania: |
Przygotowanie informatyczne nauczycieli fizyki |
Instytucja: |
|
Data: |
2004 |
Badacz: |
Artur Bartoszewski |
Abstrakt: |
Badanie miało na celu diagnozę przygotowania informatycznego (TIK) nauczycieli fizyki. Do zebrania materiału badawczego posłużono się metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki ankiety. Kwestionariusz zawierał 13 pytań (w tym pięciu otwartych), dotyczących formalnego przygotowania informatycznego (przygotowanie informatyczne w trakcie studiów, dokształcanie informatyczne nauczycieli fizyki podczas kursów i warsztatów), dostępności komputerów i łączy internetowych w pracy zawodowej, kompetencji i umiejętności informatycznych. Próba liczyła 18 nauczycieli fizyki w liceach ogólnokształcących w Radomiu. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że 33% osób miało możliwość korzystania z internetu w domu, a 88% – w szkole. Odsetek respondentów deklarujących brak możliwości połączenia z internetem wynosił 11%. Wszyscy ankietowani nauczyciele potwierdzili chęć korzystania z różnych form doskonalenia zawodowego. Jednocześnie okazało się, że 45% badanych w trakcie badania nie korzystało z żadnych form dokształcania. Zgodnie z uzyskanymi odpowiedziami ustalono ponadto, że wysoko swój poziom umiejętności posługiwania się komputerem oceniło 32% osób, średni poziom prezentowało 10%, natomiast niski – 55% (do całkowitego braku umiejętności przyznało się 3% respondentów). |
Deskryptory TESE: |
fizyka, informatyka, nauczyciel przedmiotu, technologia informacyjno-komunikacyjna, doskonalenie zawodowe w toku pracy |
TESE descriptors: |
physics, computer science, specialist teacher, ICT, in-service training |
Publikacje: |
- Bartoszewski, A. (2004). Przygotowanie informatyczne nauczycieli fizyki. W: M.M. Sysło (red.), Informatyka w szkole : XX konferencja, Wrocław, 6-9 września 2004. (s. 301-305). Pobrane z http://www.bartoszewski.tkdami.net/dorobek/2004_Bartoszewski.pdf

|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.