BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Poziom samooceny uczniów klas III a ich wyniki w nauce
Instytucja:
Data: [1998]
Badacz: Andrzej Łukasik, Lucyna Żminda
Abstrakt:

Celem badania było znalezienie odpowiedzi na pytania: czy wyniki w nauce dzieci w młodszym wieku szkolnym zależą od poziomu samooceny globalnej; czy osiąganie przez uczniów wysokich wyników w nauce związane jest z wysoką samooceną intelektualną; czy płeć dziecka wpływa na zależność między poziomem samooceny globalnej a wynikami w nauce oraz między poziomem samooceny intelektualnej a wynikami w nauce. Badaniem objęto 72 uczniów (39 chłopców, 33 dziewczęta) klas trzecich ze szkoły podstawowej w Stalowej Woli. Zastosowano test osiągnięć szkolnych (język polski, matematyka, środowisko społeczno-przyrodnicze) oraz narzędzie wykonane na podstawie skali do badania własnej aktywności społecznej A. Guryckiej. Wyniki potwierdziły istnienie związku między samooceną globalną i cząstkową a wynikami w nauce, w grupie dzieci o wysokich wynikach w nauce wysoki poziom samoakceptacji globalnej miało 72,7%, samoakceptacji intelektualnej – 67%, w grupie dzieci o wynikach niskich odpowiednio 9% i 10%; ten trend zależności był widoczny w grupach chłopców i dziewcząt.

Deskryptory TESE: samoocena, płeć, efekt uczenia się, osobowość, uczeń
TESE descriptors: self-evaluation, gender, learning outcome, personality, pupil
Publikacje:
  • Łukasik, A. (1998). Poziom samooceny uczniów klas III a ich wyniki w nauce. Edukacja, 4, 47-55.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"