BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Badanie Gotowości Szkolnej Sześciolatków
Instytucja:
Data: maj 2006 – czerwiec 2006
Badacz: Agnieszka Brodowska, Elżbieta Koźniewska, Joanna Kulesza, Anna Przybysz, Anna Zawada
Abstrakt:

Głównym celem badania była ocena gotowości szkolnej przy uwzględnieniu potrzeb edukacyjnych, społecznych i uczuciowych sześciolatków. Badanie standaryzacyjne Skali Gotowości Szkolnej (SGS) przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 4000 dzieci z całej Polski. Do badania zaproszono również nauczycieli z 250 przedszkoli i 250 szkół oraz psychologów, logopedów, rodziców dzieci. Do badania wykorzystano m.in.: próby umiejętności czytania, umiejętności matematycznych i językowych; kwestionariusze wywiadu. Autorzy badania skupili się na analizie różnych aspektów gotowości szkolnej: samodzielności dzieci, ich umiejętnościach społecznych i komunikacyjnych, zdobywaniu wiedzy, nauce czytania i umiejętnościach matematycznych. Wyniki badania pozwoliły na opracowanie Skali Gotowości Szkolnej.

Deskryptory TESE: szkolnictwo podstawowe, przejście z przedszkola do szkoły podstawowej, kompetencje językowe, kompetencje społeczne, badania edukacyjne
TESE descriptors: primary education, transition from pre-primary to primary education, language skills, social competences, educational research
Publikacje:
  • Zawada, A. (2006). Badanie Gotowości Szkolnej Sześciolatków. Podsumowanie projektu. Pobrane z http://www.cmp3.ore.edu.pl/files/Wersja%20polska.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"