Obserwuj
Tytuł badania: |
Badanie Gotowości Szkolnej Sześciolatków |
Instytucja: |
|
Data: |
maj 2006 – czerwiec 2006 |
Badacz: |
Agnieszka Brodowska, Elżbieta Koźniewska, Joanna Kulesza, Anna Przybysz, Anna Zawada |
Abstrakt: |
Głównym celem badania była ocena gotowości szkolnej przy uwzględnieniu potrzeb edukacyjnych, społecznych i uczuciowych sześciolatków. Badanie standaryzacyjne Skali Gotowości Szkolnej (SGS) przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 4000 dzieci z całej Polski. Do badania zaproszono również nauczycieli z 250 przedszkoli i 250 szkół oraz psychologów, logopedów, rodziców dzieci. Do badania wykorzystano m.in.: próby umiejętności czytania, umiejętności matematycznych i językowych; kwestionariusze wywiadu. Autorzy badania skupili się na analizie różnych aspektów gotowości szkolnej: samodzielności dzieci, ich umiejętnościach społecznych i komunikacyjnych, zdobywaniu wiedzy, nauce czytania i umiejętnościach matematycznych. Wyniki badania pozwoliły na opracowanie Skali Gotowości Szkolnej. |
Deskryptory TESE: |
szkolnictwo podstawowe, przejście z przedszkola do szkoły podstawowej, kompetencje językowe, kompetencje społeczne, badania edukacyjne |
TESE descriptors: |
primary education, transition from pre-primary to primary education, language skills, social competences, educational research |
Publikacje: |
- Zawada, A. (2006). Badanie Gotowości Szkolnej Sześciolatków. Podsumowanie projektu. Pobrane z http://www.cmp3.ore.edu.pl/files/Wersja%20polska.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.