BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Oczekiwania i plany na przyszłość
Data: 1999
Badacz:
Abstrakt:

Przedmiotem badania były oczekiwania i plany na przyszłość uczestniczek kursu dla nauczycielek nauczania początkowego. Nauczycielki przygotowywały się do realizacji programu kształcenia zintegrowanego abc. Do zebrania opinii wykorzystano kwestionariusz ankiety. Nauczycielki chciały przede wszystkim w ramach kursu praktycznie przygotować się do pracy z programem abc, a także dokładnie zapoznać się z podręcznikami, kartami pracy i sposobami ich wykorzystania podczas lekcji. Oczekiwały, że podczas kursu uzyskają dobre przygotowanie do samodzielnego pisania scenariuszy lekcyjnych. Niektóre respondentki chciały udoskonalić własny warsztat pracy z dziećmi, poznać aktywne formy pracy, zdobyć umiejętność prowadzenia ciekawych lekcji i dzięki temu polepszyć efekty nauczania. Niewielka liczba uczestniczek spodziewała się zapoznania podczas kursu z teorią kształcenia zintegrowanego. Kilka osób chciało poznać zasady opisowego oceniania uczniów. Po ukończeniu kursu respondentki zamierzały podzielić się zdobytą wiedzą z innymi nauczycielkami podczas lekcji otwartych, konsultacji oraz szkoleniowych rad pedagogicznych. Niewiele osób chciałoby wykorzystać zdobyte umiejętności poza macierzystą placówką. Ankietowane chciałyby zaprosić do współpracy nad praktycznymi zadaniami realizowanymi w ramach kursu na terenie szkoły przede wszystkim inne nauczycielki z klas nauczania początkowego, a w dalszej kolejności rodziców dzieci i dyrekcję szkoły. Tylko jedna osoba chciałaby, aby w realizacji uczestniczyli sami uczniowie.

Deskryptory TESE: potrzeby szkoleniowe, kształcenie i szkolenie zawodowe, kształcenie nauczycieli, kształcenie integracyjne, treści kształcenia, jakość kształcenia
TESE descriptors: training need, vocational education and training, teacher education, inclusive education, content of learning, quality of education
Publikacje:
  • Oczekiwania i plany na przyszłość. (1999). Kształcenie Zintegrowane abc, 4, 19.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"