Abstrakt: |
Przedmiotem badania były oczekiwania i plany na przyszłość uczestniczek kursu dla nauczycielek nauczania początkowego. Nauczycielki przygotowywały się do realizacji programu kształcenia zintegrowanego abc. Do zebrania opinii wykorzystano kwestionariusz ankiety. Nauczycielki chciały przede wszystkim w ramach kursu praktycznie przygotować się do pracy z programem abc, a także dokładnie zapoznać się z podręcznikami, kartami pracy i sposobami ich wykorzystania podczas lekcji. Oczekiwały, że podczas kursu uzyskają dobre przygotowanie do samodzielnego pisania scenariuszy lekcyjnych. Niektóre respondentki chciały udoskonalić własny warsztat pracy z dziećmi, poznać aktywne formy pracy, zdobyć umiejętność prowadzenia ciekawych lekcji i dzięki temu polepszyć efekty nauczania. Niewielka liczba uczestniczek spodziewała się zapoznania podczas kursu z teorią kształcenia zintegrowanego. Kilka osób chciało poznać zasady opisowego oceniania uczniów. Po ukończeniu kursu respondentki zamierzały podzielić się zdobytą wiedzą z innymi nauczycielkami podczas lekcji otwartych, konsultacji oraz szkoleniowych rad pedagogicznych. Niewiele osób chciałoby wykorzystać zdobyte umiejętności poza macierzystą placówką. Ankietowane chciałyby zaprosić do współpracy nad praktycznymi zadaniami realizowanymi w ramach kursu na terenie szkoły przede wszystkim inne nauczycielki z klas nauczania początkowego, a w dalszej kolejności rodziców dzieci i dyrekcję szkoły. Tylko jedna osoba chciałaby, aby w realizacji uczestniczyli sami uczniowie. |