BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Jak pomóc uczniom?
Instytucja:
Data: [1999]
Badacz: Agnieszka Bilińska
Abstrakt:

Badanie ankietowe miało na celu poznanie opinii 52 uczniów zasadniczej szkoły zawodowej o profilu spożywczym na temat korzystania ze skryptu z mikrobiologii stworzonego na podstawie notatek podawanych na lekcji z mikrobiologii. Skrypt powstał w związku z trudnościami w zdobyciu podręcznika Mikrobiologia żywności, który przeciętnie posiadało trzech, czterech uczniów w klasie. Wyniki sondażu ujawniły, że 96,2% uczniów korzystało ze skryptu w przygotowaniu do lekcji; 92,3% uważało, że opanowanie informacji zawartych w skrypcie zapewniało pozytywną ocenę z przedmiotu; 88,5% nie korzystało z innych publikacji; 80,8% badanych oceniło informacje zawarte w skrypcie jako przydatne; 61,5% stwierdziło, że omówione zagadnienia pomagały w zrozumieniu przedmiotu. Jedynie 3,8% badanych wypowiedziało się negatywnie na wszystkie pytania zawarte w ankiecie.

Deskryptory TESE: uczeń, biologia, szkoła średnia o profilu zawodowym, metodyka, podręcznik
TESE descriptors: pupil, biology, vocational school, learning theory, textbook
Publikacje:
  • Bilińska, A. (1996). Jak pomóc uczniom? Szkoła Zawodowa, 2, 33.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"