|
|
Tytuł badania: | Kultura pedagogiczna nauczyciela |
Instytucja: | |
Data: | 2008 |
Badacz: | Aldona Małyska |
Abstrakt: |
Badanie miało na celu analizę kultury pedagogicznej nauczycieli, tzn. sposób postrzegania przez nich swojego przygotowania do pracy, swoich działań w szkole oraz jak są postrzegani przez uczniów. Przebadano 100-osobową grupę nauczycieli oraz 386 uczniów reprezentujących różne szczeble edukacyjne (z wyjątkiem szkoły podstawowej). Do badania użyto kwestionariusza skali Kultura pedagogiczna nauczyciela (oprac. Knapik). W raporcie zamieszczono charakterystykę propozycji określenia kultury pedagogicznej w grupie badanych nauczycieli, komponent emocjonalnego wymiaru poznawczego i behawioralnego kultury pedagogicznej nauczyciela. Wyniki badania pozwoliły na stwierdzenie, że poziom kultury pedagogicznej wśród badanych nauczycieli jest wysoki, ale ocena pracy nauczycieli dokonana przez ich uczniów była bardziej krytyczna (ponad połowa badanych uczniów uznała swoich nauczycieli za przeciętnych).
|
Deskryptory TESE: | zawód nauczyciela, status nauczyciela, relacja nauczyciel – uczeń, ocena nauczycieli, ocena uczących się |
TESE descriptors: | teaching profession, teacher status, teacher-student relation, evaluation of teachers, evaluation of students |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.