BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Kultura pedagogiczna nauczyciela
Instytucja:
Data: 2008
Badacz: Aldona Małyska
Abstrakt:

Badanie miało na celu analizę kultury pedagogicznej nauczycieli, tzn. sposób postrzegania przez nich swojego przygotowania do pracy, swoich działań w szkole oraz jak są postrzegani przez uczniów. Przebadano 100-osobową grupę nauczycieli oraz 386 uczniów reprezentujących różne szczeble edukacyjne (z wyjątkiem szkoły podstawowej). Do badania użyto kwestionariusza skali Kultura pedagogiczna nauczyciela (oprac. Knapik). W raporcie zamieszczono charakterystykę propozycji określenia kultury pedagogicznej w grupie badanych nauczycieli, komponent emocjonalnego wymiaru poznawczego i behawioralnego kultury pedagogicznej nauczyciela. Wyniki badania pozwoliły na stwierdzenie, że poziom kultury pedagogicznej wśród badanych nauczycieli jest wysoki, ale ocena pracy nauczycieli dokonana przez ich uczniów była bardziej krytyczna (ponad połowa badanych uczniów uznała swoich nauczycieli za przeciętnych).

 

 

Deskryptory TESE: zawód nauczyciela, status nauczyciela, relacja nauczyciel – uczeń, ocena nauczycieli, ocena uczących się
TESE descriptors: teaching profession, teacher status, teacher-student relation, evaluation of teachers, evaluation of students
Publikacje:
  • Małyska, A. (2010). Kultura pedagogiczna nauczyciela. Raport z badań. Pobrane z http://crealdi.pl/artykuly/kultura-pedagogiczna-nauczycieli/kultura-pedagogiczna-nauczyciela-raport-z-badan/
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"