BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Kultura „techno” – wyzwaniem i zagrożeniem dla współczesnego świata
Instytucja:
Data: [1995]
Badacz: Joanna Boroń, Tomasz Zyss
Abstrakt:

Przedmiotem badania była popularność gier komputerowych (TIK) wśród uczniów. W badaniu wzięło udział łącznie 2678 uczniów z 19 krakowskich szkół ponadpodstawowych, w tym 1139 chłopców i 1539 dziewcząt z klas pierwszych (rocznik 1979). W ankiecie pytano: Czy grasz w gry komputerowe? Ponad 50% respondentów grało w gry komputerowe. W tej grupie było dwa razy więcej chłopców niż dziewcząt. Chłopcy lepiej niż dziewczęta znają gry komputerowe, wcześniej zaczynają w nie grać i więcej czasu niż one spędzają dziennie przy komputerze. 3% chłopców (tj. 26) i 1% dziewcząt (tj. 6) spędzało ponad pięć godzin dziennie na graniu. Grupa uczniów spędzająca zbyt dużo czasu przy komputerze miała zostać poddana dalszym badaniom klinicznym i psychologicznym.

Author's Keywords: culture of technology, environmental phenomena psychiatry
Deskryptory TESE: zabawa, komputer, Internet, sprzęt komputerowy, sprzęt informatyczny, informatyka, młodzież, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: play, computer, Internet, hardware, ICT equipment, computer science, youth, ICT
Publikacje:
  • Boroń, J. i Zyss, T. (1996). Kultura "techno" – wyzwaniem i zagrożeniem dla współczesnego świata. Psychoterapia, 1, 39-50.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"