Tytuł badania: |
Kultura „techno” – wyzwaniem i zagrożeniem dla współczesnego świata |
Instytucja: |
|
Data: |
[1995] |
Badacz: |
Joanna Boroń, Tomasz Zyss |
Abstrakt: |
Przedmiotem badania była popularność gier komputerowych (TIK) wśród uczniów. W badaniu wzięło udział łącznie 2678 uczniów z 19 krakowskich szkół ponadpodstawowych, w tym 1139 chłopców i 1539 dziewcząt z klas pierwszych (rocznik 1979). W ankiecie pytano: Czy grasz w gry komputerowe? Ponad 50% respondentów grało w gry komputerowe. W tej grupie było dwa razy więcej chłopców niż dziewcząt. Chłopcy lepiej niż dziewczęta znają gry komputerowe, wcześniej zaczynają w nie grać i więcej czasu niż one spędzają dziennie przy komputerze. 3% chłopców (tj. 26) i 1% dziewcząt (tj. 6) spędzało ponad pięć godzin dziennie na graniu. Grupa uczniów spędzająca zbyt dużo czasu przy komputerze miała zostać poddana dalszym badaniom klinicznym i psychologicznym. |
Author's Keywords: |
culture of technology, environmental phenomena psychiatry |
Deskryptory TESE: |
zabawa, komputer, Internet, sprzęt komputerowy, sprzęt informatyczny, informatyka, młodzież, technologia informacyjno-komunikacyjna |
TESE descriptors: |
play, computer, Internet, hardware, ICT equipment, computer science, youth, ICT |
Publikacje: |
- Boroń, J. i Zyss, T. (1996). Kultura "techno" – wyzwaniem i zagrożeniem dla współczesnego świata. Psychoterapia, 1, 39-50.
|