BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Propozycja nowej metody oceny rozwoju funkcji czytania – test słów i zdań łańcuchowych
Instytucja:
Data: kwiecień 1997 – październik 1997
Badacz: Ewa Jaśkowska, Piotr Jaśkowski, Jan Ober, Jan Jakub Ober
Abstrakt:

Celem badania było sprawdzenie przydatności testu łańcuchowego – narzędzia opracowanego do oceny rozwoju funkcji czytania, składającego się z testu słów oraz zdań łańcuchowych, w którym zadaniem badanego jest rozdzielenie odpowiednio słów nierozdzielonych spacją oraz zdań nierozdzielonych znakami interpunkcyjnymi; test w dowolnej liczbie wariantów generowany był komputerowo. Badaniem objęto dwie klasy drugie ze szkoły podstawowej w Poznaniu, łącznie 44 dzieci. Przeprowadzono test czytania metodą tradycyjną oraz test łańcuchowy. Stwierdzono, że stosunkowo wysokiej korelacji między testem tradycyjnym a łańcuchowym w zakresie czasu wykonania towarzyszyła niska korelacja w zakresie liczby popełnianych błędów; uznano to za możliwy wynik badania przez oba testy nieco innych aspektów procesu czytania.

Deskryptory TESE: logopedia, czytanie, szkoła podstawowa, trudności w czytaniu, sposób oceny
TESE descriptors: speech therapy, reading, primary school, reading difficulty, evaluation method
Publikacje:
  • Ober, J., Jaśkowska, E., Jaśkowski, P. i Ober, J.J. (1998). Propozycja nowej metody oceny rozwoju funkcji czytania – test słów i zdań łańcuchowych. Logopedia, 25, 81-96.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"