BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Edukacja obywatelska w Niemczech i Polsce
Typ badania: międzynarodowe
Instytucja:
Data: 2007 – 2008
Badacz: Jarosław Ćwiek-Karpowicz, Agnieszka Łada, Krystyna Ewa Siellawa-Kolbowska
Abstrakt:

Celem badania było porównanie kształcenia obywatelskiego w polskim i niemieckim systemie szkolnictwa. Badacze przeprowadzili kilkadziesiąt wywiadów z przedstawicielami instytucji państwowych, organizacji pozarządowych i szkół wyższych zarówno z Polski, jak i z Niemiec. Wyniki badania pokazały podobieństwa i różnice w pojmowaniu idei edukacji obywatelskiej oraz jej realizacji na różnych szczeblach kształcenia w obu krajach. Wykazano także, że należy zacieśnić współpracę pomiędzy oboma krajami na polu edukacji obywatelskiej, mając na uwadze dobre praktyki w Niemczech w tym zakresie.

Deskryptory TESE: kompetencje społeczne, szkoła wyższa, wartości obywatelskie, polityka edukacyjna, finansowanie edukacji, wychowanie obywatelskie
TESE descriptors: social competences, higher education, civic values, education policy, financing of education, civics
Publikacje:
  • Siellawa-Kolbowska, K.E. (2008). Edukacja obywatelska w Niemczech i Polsce. Pobrane z http://www.isp.org.pl/files/1061822190896523001227603871.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"