BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Badanie wyników nauczania przedmiotów ogólnomuzycznych w szkołach muzycznych I stopnia w Polsce
Kolejne lata cyklu: 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2012 2013
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: marzec 2005 – czerwiec 2005
Badacz: Małgorzata Bednarek, Krystyna Karcz, Adam Kopytko, Bożena Krygier, Janusz Bogdan Lewandowski, Waldemar Ogrodniczak, Małgorzata Ostrowska, Julitta Pałys, Lidia Skrzyniarz, Teresa Taradejna, Elżbieta Terlega-Stachów
Abstrakt:

Celem badania była diagnoza poziomu nauczania przedmiotów ogólnomuzycznych w poszczególnych szkołach muzycznych, typach szkół i regionach. W tym celu postawiono pytanie: czy i w jakim zakresie są realizowane zapisy podstawy programowej z przedmiotów kształcenie słuchu oraz audycje muzyczne. Badaniem objęto 255 szkół, były to wszystkie państwowe szkoły muzyczne w Polsce na poziomie klasy szóstej PSM I stopnia oraz OSM I stopnia. W projekcie badawczym uczestniczyło 3701 uczniów, czyli 79,7% wszystkich uczących się w szkołach muzycznych w Polsce. W badaniu posłużono się standaryzowanym testem osiągnięć szkolnych. Średni wynik zadań testowych wyniósł 57,85% pkt. Najniższe wyniki (na poziomie 52-53%) osiągnęli uczniowie z województw: śląskiego, lubuskiego i pomorskiego.Najlepiej zaś wypadli uczniowie z województw: śląskiego, lubelskiego i pomorskiego. Wyniki badań posłużą do precyzyjniejszego wyznaczenia standardów jakości kształcenia, wymagań edukacyjnych, stosowania innowacyjnych rozwiązań w zakresie oceniania, stworzą poszczególnym szkołom możliwość autodiagnozy w zakresie jakości kształcenia i w realizacji poszczególnych elementów podstawy programowej, wpłyną na planowanie oraz efektywność doskonalenia zawodowego.

Deskryptory TESE: muzyka, szkoła muzyczna, test standaryzowany, zajęcia kulturalne, zajęcia twórcze, efekt uczenia się, niedostateczne osiągnięcia w nauce, postępy w nauce
TESE descriptors: music, art school, standardised test, cultural activities, creative activities, learning outcome, re-assessment, study progress
Publikacje:
  • Lewandowski, J.B. i Taradejna, T. (2005). Raport z badań wyników nauczania przedmiotów ogólnomuzycznych w szkołach muzycznych I stopnia w Polsce. Pobrane z http://www.cea.art.pl/raporty/raportCEA_05.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"