BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Kwalifikacje formalne i merytoryczne pracowników placówek specjalnych na przykładzie miasta Łodzi
Instytucja:
Data: kwiecień 1994
Badacz: Iwona Chrzanowska
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w łódzkich placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Celem ankiety było stwierdzenie stanu faktycznego kadry dydaktyczno-wychowawczej w zakresie kwalifikacji zawodowych. Badaniem objęto 19 placówek. 55,7% pracowników badanych placówek miało wyższe wykształcenie z kierunkowym przygotowaniem pedagogicznym. Wśród 44,3% pozostałych były osoby z wykształceniem wyższym z niekierunkowym przygotowaniem pedagogicznym, wyższym bez przygotowania pedagogicznego, wyższym zawodowym z przygotowaniem pedagogicznym, wyższym zawodowym bez przygotowania pedagogicznego, średnim pedagogicznym i średnim. 11,2% respondentów z tej grupy podnosiło swoje kwalifikacje na studiach zaocznych, podyplomowych i kursach metodycznych (organizowanych przez WOM w Łodzi). 20 osób ukończyło pierwszy stopień specjalizacji (0,3%), 27 osób – drugi stopień specjalizacji (około 0,4%), a cztery osoby – trzeci stopień specjalizacji (0,06%). Blisko 13% pracowników w wieku emerytalnym i przedemerytalnym było zatrudnionych w ramach pełnego etatu.

Deskryptory TESE: dziecko zagrożone, dzieci w placówkach opiekuńczych, kompetencje, nauczyciel bez kwalifikacji, nauczyciel z kwalifikacjami, doskonalenie zawodowe nauczycieli, doskonalenie zawodowe w toku pracy
TESE descriptors: child at risk, children in public care, competence, non-qualified teacher, qualified teacher, in-service teacher training, in-service training
Publikacje:
  • Chrzanowska, I. (1995). Kwalifikacje formalne i merytoryczne pracowników placówek specjalnych na przykładzie miasta Łodzi. W: J. Pańczyk (red.), Kształcenie specjalne w nowej sytuacji prawnej i ekonomicznej. Materiały z konferencji zorganizowanej w dniach 18-19 listopada 1994 roku (s. 133-139). Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"